Rozmowy branżowe Konferencje Academy of Pool Experts Dodaj firmę Newsletter TV Basenprof
Aktualnościwięcej aktualności


















Foto - Beata Bracka - Prezes Zarządu AQUA-TUR Sp. z o.o. w Szczecinku

2022-06-02
Rozmowa z Beatą Bracką Prezes Zarządu „AQUA-TUR” Sp. z o.o. w Szczecinku
Funkcjonujący od dwóch dekad basen w Szczecinku pod koniec kwietnia obchodził swój okrągły jubileusz. O funkcjonowaniu basenu, osiągnięciach, i planach na przyszłość opowiedziała nam Prezes Zarządu Aqua-Tur, Beata Bracka, która jest związana ze szczecineckim basenem już 16 lat.


Joanna Maląg: 27 kwietnia 2022 r. basen Aqua-Tur obchodził swoje 20-te urodziny. Jak świętowaliście ten okrągły jubileusz?


Beata Bracka: Świętowaliśmy oczywiście razem z naszymi klientami. Przygotowaliśmy specjalne promocje, zarówno dla dzieci jak i dorosłych, które trwały przez całą majówkę. Dodatkowo, pojawił się również wodny tor przeszkód, który cieszył się sporym zainteresowaniem nie tylko wśród dzieci.

Jak na przestrzeni dwóch dekad zmienił się basen w Szczecinku, co Wam się udało osiągnąć?


Przede wszystkim udało nam się zdobyć sporą rzeszę klientów, świadomych znaczenia aktywności ruchowej w poprawie jakości życia. To przede wszystkim zasługa pracowników spółki. Klienci nam zaufali, czują się u nas bezpiecznie i to jest dla nas najcenniejsze.

Aqua-Tur stale się modernizuje. Jakie są najbliższe plany rozwojowe dla Państwa obiektu?


Obiekt krytej pływalni przez lata był modernizowany, powstało więcej atrakcji w strefie relaksu, min. łaźnia parowa, słoneczne łąki, sauny na podczerwień i fotele masujące. Udało się również wygospodarować powierzchnię na salę fitness i siłownię crossfit. Ograniczona ilość miejsca w obiekcie stanowi barierę do realizowania kolejnych inwestycji podnoszących atrakcyjność obiektu.

W planach jest również zagospodarowanie terenu przynależnego do pływalni na zewnętrzną strefę relaksu, w której mogłyby powstać sauny zewnętrzne. Skupiamy się na zapewnianiu naszym odwiedzającym możliwość korzystania z atrakcji, które najbardziej lubią, stąd też pomysł na rozbudowanie strefy saun.

Planowana jest również rozbudowa obiektu Aqua-Tur, a wizualizacja tego przedsięwzięcia powstała jeszcze przed pandemią. Niestety, pandemia pokrzyżowała nam znacznie plany rozwojowe i musieliśmy odłożyć ich realizację, między innymi rozbudowę obiektu o kolejne niecki basenowe, a także wyposażenie basenu w odnawialne źródła pozyskiwania energii.

Klimat panujący na basenie sprzyja do rozprzestrzeniania się wszelkiego rodzaju bakterii. Jak radzą sobie Państwo z utrzymaniem czystości na basenie? Czy korzystacie z usług firmy zewnętrznej, która dba o utrzymanie czystości, a może macie wprowadzony jakiś system pracy, który usprawnia i organizuje pracę ekipy sprzątającej?


Wszystkie prace na obiekcie wykonywane są rękoma naszych pracowników. Nie korzystamy z obsługi firm zewnętrznych. Obiekt, pomimo swoich 20 lat jest zadbany, a czystość jest dla nas priorytetem. Zdarzają się incydenty przekroczenia niektórych grup bakterii, tak się dzieje na każdym obiekcie w tej branży, są to jednak zdarzenia sporadyczne i nie zagrażające bezpieczeństwu kąpiących. Pracownicy serwisu sprzątającego doskonale znają obiekt i radzą sobie znakomicie z utrzymaniem go w należytej czystości. W celu prawidłowego funkcjonowania stworzyliśmy wewnętrzny plan utrzymania czystości, który znakomicie się sprawdza.

Na przestrzeni lat można zaobserwować wiele zmian jakie towarzyszyły rozwojowi infrastruktury sportowej, w tym również branży basenowej. Jakie zmiany pani zaobserwowała podczas swojej pracy jako Prezes Zarządu spółki Aqua-Tur?


Rzeczywiście można zaobserwować sporo zmian w naszej branży. Są to oczywiście zmiany na plus. Dzisiaj, praktycznie każde większe miasteczko posiada już swoją pływalnię, a większe miasta wspaniałe Aquaparki z mnóstwem atrakcji dla różnych grup klientów. Ciężko jest z tym konkurować, dlatego wspomnę ponownie o tej grupie stałych klientów, którym wystarcza nasza oferta, oraz gwarancja relaksu i bezpieczeństwa w takich kameralnych warunkach. Należy również wspomnieć o postępie w samej technologii basenowej, czy źródłach energii. Możliwości są dziś ogromne.

Szczecinek to miasto liczące ok. 40 tys. mieszkańców. Proszę się powiedzieć jak wygląda utrzymanie basenu w niedużym mieście, biorąc pod uwagę wszelkie podwyżki z jakimi musimy się ostatnio mierzyć. Jak Państwo zachęcają mieszkańców do odwiedzania obiektu?


Nasz obiekt od zawsze generował stratę. Roczne koszty utrzymania pływalni znacznie przekraczają osiągane przychody. Nie oszczędzamy na zapewnieniu klientom bezpiecznych i komfortowych warunków pobytu na pływalni, a to kosztuje. Dzięki wsparciu Wspólnika, którym jest Miasto Szczecinek, możemy prawidłowo funkcjonować i realizować postawione sobie cele. W ostatnich miesiącach zaobserwowaliśmy znaczny wzrost ilości klientów na obiekcie, a co za tym idzie zwiększone przychody, jednak podwyżki energii cieplnej i elektrycznej nie pozwalają nam cieszyć się tymi sukcesami. Klientów zachęcamy bogatą ofertą i wprowadzaniem cyklicznych promocji. Prowadzimy mnóstwo zajęć ruchowych w wodzie, dla dzieci i dorosłych i co ważne, panuje u nas przyjazna atmosfera.

Ostatnie dwa lata były wyjątkowo trudne dla branży sportowo-rekreacyjnej. Jakie mogłaby Pani wyróżnić potrzeby branży pool/spa na chwilę obecną?


Zdecydowanie, to najcięższe dwa lata dla naszego obiektu od momentu jego powstania. Kilkunastomiesięczny lockdown nałożony na obiekty działające w branży basenowej przyniósł ogromne straty. Pływalnia w Szczecinku w tym okresie była utrzymywana w stałej gotowości do ponownego otwarcia. Biorąc pod uwagę fakt, że przestój w pracy pływalni był przedłużany praktycznie o dwa kolejne tygodnie, woda w nieckach była stale podgrzewana, a obiekt był codziennie sprzątany, by nie dopuścić do gromadzenia się w wodzie i na powierzchniach bakterii. Badania wody w tym okresie również odbywały się zgodnie z harmonogramem, by w każdej chwili uruchomić pływalnię dla klientów. Efektem tych działań było generowanie kosztów, nie osiągając w tym czasie przychodów. Wtedy również otrzymaliśmy ogromne wsparcie finansowe od Wspólnika i dziś odradzamy się po tych ciężkich latach.

Myśląc o aktualnych potrzebach nie tylko naszego obiektu lecz większości, pozyskanie środków finansowych jest kluczowe. Wiąże się to z utratą przychodów w okresie pandemii, które skutecznie zahamowały wydolność finansową i wszelkie plany rozwojowe. W przypadku naszej firmy, zdołaliśmy skorzystać z jednej tarczy antykryzysowej, a pieniądze z niej uzyskane nie były wystarczające, aby pokryć jakiekolwiek większe wydatki. Na inne tarcze już się nie załapaliśmy. Na chwilę obecną naszą kluczową potrzebą jest pozyskanie środków finansowych, aby móc utrzymać się na rynku, musimy korzystać z różnych projektów zewnętrznych. Ogromnym wsparciem dla naszego basenu jest Miasto Szczecinek, które pomaga w finansowaniu poszczególnych przedsięwzięć.

Dziękuję serdecznie za rozmowę.
Autor: Joanna Maląg - Portal Basenprof

zamknij

Przeczytaj także

Zaoszczędziliśmy czas i pieniądze - rozmowa z A. Gnatem, szefem basenu w Krapkowicach
W maju br. poruszyliśmy temat alternatywnego sposobu czyszczenia niecek basenowych. Mowa o podwodnym czyszczeniu ceramiki basenowej, które pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze. To korzystna propozycja, bo zaoszczędzone [...]

zamknij

Polecamy firmy


Konferencja Hotel Spa Baseny i Saunaria


Academy od Pool Experts


Agencja Rozwoju Infrastruktury Basenowej



Copyrigth Basenprof © 2012-2024. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie bez zgody Wydawcy zabronione.