Foto - www.kalisz.pl
2016-05-06
Kaliski Aquapark z dobrymi wynikami
W roku 2015 z usług Aquaparku w Kaliszu skorzystało ponad 1500 osób dziennie.
Korzyści z Aquaparku są oczywiste i w najmniejszym stopniu nie budzą wątpliwości. Kalisz jest drugim w Wielkopolsce miastem, które dysponuje tak bogatą infrastrukturą kulturalno-rozrywkową. Wpisuje się w nią doskonale park wodny z kompleksową ofertą skupioną w jednym miejscu. W sposób bezpośredni Aquapark podnosi atrakcyjność Kalisza i buduje jego prestiż jako dużego ośrodka miejskiego. Spółka efektywnie realizuje postawione przed nią zadania, o czym świadczy liczba klientów korzystających z Aquaparku. W ubiegłym roku kaliski kompleks odwiedziło blisko 420 tysięcy Klientów, z samych basenów wewnętrznych i zewnętrznych oraz saun skorzystało ponad 360 tysięcy amatorów wodnej zabawy. W 2015 r. AQUAPARK uzyskał przychód ze sprzedaży na poziomie 6,7 mln złotych.
- Dla Samorządu istotne jest, aby obiekt był w stanie utrzymać się i przynosił pewne zyski umożliwiające np. dalszą rozbudowę o kolejne atrakcje. Aquapark ma służyć przede wszystkim naszym mieszkańcom. Jego głównym zadaniem jest aktywizacja społeczeństwa a także zaspokojenie zapotrzebowania na komfortowe usługi związane ze sportem i rekreacją wodną. Postawiliśmy przed zarządem zadanie: dążenie do samofinansowania Spółki. Ubiegłoroczne wyniki mówią same za siebie, świadczą o zdeterminowanym i przemyślanym dążeniu do tego celu. Strata Spółki została obniżona w roku 2015 o blisko 1,5mln złotych w stosunku do roku 2014. Zmierzamy w dobrym kierunku - podkreśla Piotr Kościelny, wiceprezydent Miasta Kalisza.
Funkcjonujący od czterech lat obiekt miniony rok zakończył dobrym wynikiem nie tylko frekwencyjnym i finansowym, ale także w kwestii realizacji zadań postawionych przed nowym zarządem. O jakości zarządzania Spółką świadczą wyniki, zarząd dba zarówno o finanse, jak i o rozwój infrastruktury Aquaparku a także duży nacisk kładzie na rozwój i podnoszenie kwalifikacji pracowników.
- Chcemy aby Spółka rozwijała się stabilnie, dlatego w bieżącym roku liczymy na równie imponujący wzrost, choć wraz z przychodami rosną też koszty utrzymania obiektu. W roku 2015 udało nam się uzyskać wyższe o ponad 1 milion złotych przychody przy utrzymaniu niezmiennego poziomu kosztów z roku 2014 – mówi Radosław Janczak, prezes zarządu. - Z każdym miesiącem liczba naszych Gości rośnie, dlatego nieustannie troszczymy się o zapewnienie najwyższych standardów świadczonych usług oraz bezpieczeństwa i komfortu użytkownikom kaliskiego Aquaparku - podkreśla Radosław Janczak, prezes zarządu.
Priorytetem pracowników Aquaparku jest wysoki standard usług, zadowolenie klientów, a także tworzenie przyjaznej atmosfery. - Stawiamy na wykwalifikowaną i zaangażowaną kadrę. Systematycznie odbywają się szkolenia dla pracowników obsługi klienta oraz służby ratowniczej a to wszystko przekłada się także na wzrost liczby osób korzystających z naszych usług – dodaje Radosław Janczak.
Największą inwestycję jaką zrealizowała Spółka w 2015 roku to dwukrotne powiększenie Klubu Fitness. Zaprojektowany specjalnie po to, aby ułatwić zdobycie upragnionej sylwetki i utrzymać doskonałą kondycję oraz zdrowie. Klub wzbogacił swoją ofertę o sprzęt, którego w Kaliszu do tej pory jeszcze nie było.
Już w pierwszym miesiącu po otwarciu Klubu sprzedaż wzrosła o 43%, w porównaniu do analogicznego okresu roku 2014. Tendencja wzrostowa utrzymuje się nadal, co potwierdza trafność zrealizowanej inwestycji. Wprowadzane są dodatkowe usługi jak np. siłownia i fitness, które systematycznie wzbogacają ofertę i dostosowując ją do oczekiwań i potrzeb klientów.
Nieprzerwanie dużą popularnością cieszy się kolejny cykl zajęć AQUA BABY. W nowym sezonie w programie bierze udział 120 dzieci w wieku od 3 do 36 miesiąca. Wciąż rosnącym powodzeniem cieszy się indywidualna nauka pływania a także grupowe zajęcia organizowane dla szkół biorących udział w projekcie ,,Umiem pływać" dofinansowanym przez Ministerstwo Sportu i Turystyki.
W październiku ubiegłego roku Aquapark rozpoczął realizację miejskiego programu pn. Karta Dobrego Ucznia. Karnety przeznaczone są dla najzdolniejszych uczniów kaliskich szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, dzięki nim mogą korzystać z usług basenowych a także z lodowiska. W poprzednim semestrze z takiej formy nagrody skorzystało 1705 kaliskich uczniów.
W tegorocznych planach inwestycyjnych Spółki znajduje się m.in. zakończenie rozbudowy saunarium, które wśród kaliszan cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem. Na przełomie 2015/16 roku skompletowano całą niezbędną dokumentację, przygotowano plany, projekty oraz uzyskano niezbędne zezwolenia. Niebawem zostanie ogłoszony przetarg na wykonanie inwestycji.
Rozpoczęły się także prace związane z przygotowaniem terenów zewnętrznych do sezonu letniego. Na amatorów wodnych kąpieli w tym sezonie czeka dodatkowa atrakcja na basenach zewnętrznych. Z atrakcji będzie można skorzystać już w czerwcu.
Korzyści z Aquaparku są oczywiste i w najmniejszym stopniu nie budzą wątpliwości. Kalisz jest drugim w Wielkopolsce miastem, które dysponuje tak bogatą infrastrukturą kulturalno-rozrywkową. Wpisuje się w nią doskonale park wodny z kompleksową ofertą skupioną w jednym miejscu. W sposób bezpośredni Aquapark podnosi atrakcyjność Kalisza i buduje jego prestiż jako dużego ośrodka miejskiego. Spółka efektywnie realizuje postawione przed nią zadania, o czym świadczy liczba klientów korzystających z Aquaparku. W ubiegłym roku kaliski kompleks odwiedziło blisko 420 tysięcy Klientów, z samych basenów wewnętrznych i zewnętrznych oraz saun skorzystało ponad 360 tysięcy amatorów wodnej zabawy. W 2015 r. AQUAPARK uzyskał przychód ze sprzedaży na poziomie 6,7 mln złotych.
- Dla Samorządu istotne jest, aby obiekt był w stanie utrzymać się i przynosił pewne zyski umożliwiające np. dalszą rozbudowę o kolejne atrakcje. Aquapark ma służyć przede wszystkim naszym mieszkańcom. Jego głównym zadaniem jest aktywizacja społeczeństwa a także zaspokojenie zapotrzebowania na komfortowe usługi związane ze sportem i rekreacją wodną. Postawiliśmy przed zarządem zadanie: dążenie do samofinansowania Spółki. Ubiegłoroczne wyniki mówią same za siebie, świadczą o zdeterminowanym i przemyślanym dążeniu do tego celu. Strata Spółki została obniżona w roku 2015 o blisko 1,5mln złotych w stosunku do roku 2014. Zmierzamy w dobrym kierunku - podkreśla Piotr Kościelny, wiceprezydent Miasta Kalisza.
Funkcjonujący od czterech lat obiekt miniony rok zakończył dobrym wynikiem nie tylko frekwencyjnym i finansowym, ale także w kwestii realizacji zadań postawionych przed nowym zarządem. O jakości zarządzania Spółką świadczą wyniki, zarząd dba zarówno o finanse, jak i o rozwój infrastruktury Aquaparku a także duży nacisk kładzie na rozwój i podnoszenie kwalifikacji pracowników.
- Chcemy aby Spółka rozwijała się stabilnie, dlatego w bieżącym roku liczymy na równie imponujący wzrost, choć wraz z przychodami rosną też koszty utrzymania obiektu. W roku 2015 udało nam się uzyskać wyższe o ponad 1 milion złotych przychody przy utrzymaniu niezmiennego poziomu kosztów z roku 2014 – mówi Radosław Janczak, prezes zarządu. - Z każdym miesiącem liczba naszych Gości rośnie, dlatego nieustannie troszczymy się o zapewnienie najwyższych standardów świadczonych usług oraz bezpieczeństwa i komfortu użytkownikom kaliskiego Aquaparku - podkreśla Radosław Janczak, prezes zarządu.
Priorytetem pracowników Aquaparku jest wysoki standard usług, zadowolenie klientów, a także tworzenie przyjaznej atmosfery. - Stawiamy na wykwalifikowaną i zaangażowaną kadrę. Systematycznie odbywają się szkolenia dla pracowników obsługi klienta oraz służby ratowniczej a to wszystko przekłada się także na wzrost liczby osób korzystających z naszych usług – dodaje Radosław Janczak.
Największą inwestycję jaką zrealizowała Spółka w 2015 roku to dwukrotne powiększenie Klubu Fitness. Zaprojektowany specjalnie po to, aby ułatwić zdobycie upragnionej sylwetki i utrzymać doskonałą kondycję oraz zdrowie. Klub wzbogacił swoją ofertę o sprzęt, którego w Kaliszu do tej pory jeszcze nie było.
Już w pierwszym miesiącu po otwarciu Klubu sprzedaż wzrosła o 43%, w porównaniu do analogicznego okresu roku 2014. Tendencja wzrostowa utrzymuje się nadal, co potwierdza trafność zrealizowanej inwestycji. Wprowadzane są dodatkowe usługi jak np. siłownia i fitness, które systematycznie wzbogacają ofertę i dostosowując ją do oczekiwań i potrzeb klientów.
Nieprzerwanie dużą popularnością cieszy się kolejny cykl zajęć AQUA BABY. W nowym sezonie w programie bierze udział 120 dzieci w wieku od 3 do 36 miesiąca. Wciąż rosnącym powodzeniem cieszy się indywidualna nauka pływania a także grupowe zajęcia organizowane dla szkół biorących udział w projekcie ,,Umiem pływać" dofinansowanym przez Ministerstwo Sportu i Turystyki.
W październiku ubiegłego roku Aquapark rozpoczął realizację miejskiego programu pn. Karta Dobrego Ucznia. Karnety przeznaczone są dla najzdolniejszych uczniów kaliskich szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, dzięki nim mogą korzystać z usług basenowych a także z lodowiska. W poprzednim semestrze z takiej formy nagrody skorzystało 1705 kaliskich uczniów.
W tegorocznych planach inwestycyjnych Spółki znajduje się m.in. zakończenie rozbudowy saunarium, które wśród kaliszan cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem. Na przełomie 2015/16 roku skompletowano całą niezbędną dokumentację, przygotowano plany, projekty oraz uzyskano niezbędne zezwolenia. Niebawem zostanie ogłoszony przetarg na wykonanie inwestycji.
Rozpoczęły się także prace związane z przygotowaniem terenów zewnętrznych do sezonu letniego. Na amatorów wodnych kąpieli w tym sezonie czeka dodatkowa atrakcja na basenach zewnętrznych. Z atrakcji będzie można skorzystać już w czerwcu.
Źródło: UM Kalisz, www.kalisz.pl
Autor: Anna Błaszczyk, Joanna Marciniak