Napisz o obiekcie Napisz o wydarzeniu Dodaj firmę TV Basenprof Newsletter Rozmawiaj na forum

Koronawirus - informacje dla basenówwięcej informacji












Ostatnie posty na forum:

Sustainable Luxury Holidays - wysłana przez Sarabiozy
This is what inspired me to book Africa: https://wtvox.com/sustainable-living/sustainable-travel-how-to-travel-more-sustainably-...
Nowy początek - wysłana przez Radek
w kwestii ilości klientów to niewielka zmiana - nadal mamy do 35%. z tego co wiem, to tak jest w całej Polsce. zobaczymy jak to ...
Ruszyliśmy - wysłana przez Andrzej
Ciekawy jestem jak teraz wygląda obłożenie w hotelach. Prowadzę hotel nad morzem (Łeba) i na razie dwa weekendy mieliśmy wypełni...
wentylacja hali basenowej - wysłana przez Diana Sinkiewicz
Odświeżamy wątek wentylacji hal basenowych - niedługo odbędzie się bezpłatny webinar, który powinien wyczerpująco potraktować te...
Koronawirus . zamykanie pływalni . - wysłana przez Misza
W sytuacji, gdy na basenie będzie mogło przebywać jednocześnie tylko kilka osób pociąga za sobą realne widmo bankructwa, a pamię...
Ostatnie komentarze:
  • 2020-07-03 08:56:12 - Portal Basenprof
    Pani Karino, są to instrukcje typowo do basenów małych prywatnych (ogrodowych). Prosimy o kontakt z naszym ekspertem - odpowie na Pani pytania i doradzi jaki system wybrać dla [...]
  • 2020-07-02 13:23:09 - Karina
    A która metoda lepsza, chlorowa czy tlenowa? Mam na myśli basen hotelowy.
  • 2020-07-02 08:31:57 - Portal Basenprof
    Terminy otwarcia bydgoskich basenów znajdują się pod linkiem: https://www.basenprof.pl/coslychac/2304/bydgoskie_baseny_za_darmo_dla_uczniow.html POZDRAWIAMY

  • Foto - Ministerstwo Rozwoju
    Dodaj komentarz
    0
    2020-06-04
    Wytyczne dla stref Wellness - gabinety masażu
    Ministerstwo Rozwoju wraz z Głównym Inspektorem Sanitarnym opracowało na czas trwania epidemii wytyczne dla zapewnienie bezpieczeństwa w gabinetach masażu.

    Procedury na czas przed wykonaniem usługi:
    1. Klient/usługobiorca przy wejściu do salonu dezynfekuje lub myje ręce. Jeśli istnieje możliwość rozgraniczenia miejsc wyjścia i wejścia – również przy wyjściu należy umożliwić dezynfekcję rąk. Należy poinstruować klienta, w jaki sposób skutecznie myć oraz dezynfekować ręce oraz dopilnować, aby każdorazowo wykonał te czynności poprawnie. Rekomenduje się zainstalowanie bezdotykowych automatów z płynem dezynfekcyjnym.
    2. Klient/usługobiorca powinien używać maseczki zgodnie z obowiązującymi przepisami.
    3. Klient/usługobiorca przychodzi na zabiegi wyłącznie z niezbędnymi przedmiotami, bez osób towarzyszących.

    Procedury w trakcie wykonywania usługi:

    w stosunku do pracowników salonu:
    1. regularne i częste mycie rąk wodą z mydłem, zgodnie z załączoną instrukcją. Osuszanie wyłącznie przy użyciu ręczników jednorazowych.
    2. unikanie dotykania twarzy,
    3. obowiązkowe noszenie przyłbic bądź jednorazowych maseczek przez masażystów oraz rekomendowane noszenie rękawiczek, kiedy to możliwe.
    4. dezynfekcja stołu, krzeseł, blatów, klamek i innych powierzchni, z którymi miał kontakt klient/usługobiorca – każdorazowo po wizycie klienta/usługobiorcy,
    5. sprzątanie i mycie podłóg – na bieżąco w miarę potrzeb,
    6. utrzymywanie toalet w czystości, częsta dezynfekcja powierzchni dotykowych w toaletach;

    w stosunku do klientów/usługobiorców:
    1. obowiązkowe noszenie maseczek przez klientów/usługobiorców za wyjątkiem sytuacji, gdy zabiegi wykonywane są w obrębie głowy i twarzy,
    2. zakaz używania telefonów komórkowych i innych prywatnych rzeczy wielokrotnego użytku,
    3. dezynfekcja rąk przed i po wizycie w gabinecie,
    4. ograniczenie czasu spędzanego przez klientów/usługobiorców w salonie do minimum niezbędnego w celu zrealizowania usługi;

    związane z warunkami pracy:
    1. zachowanie bezpiecznych odległości pomiędzy osobami przebywającymi w salonie – minimum 2 metry pomiędzy klientami. Odległości mogą być mniejsze, jeśli salon wykorzysta ekrany ochronne (przepierzenia, ścianki) pomiędzy stanowiskami; przepierzenia powinny być wykonane z materiału nieprzepuszczającego powietrza, łatwo poddającego się czyszczeniu i mieć minimalny wymiar 2 m x 1,5 m.

    Procedury wykonywane po wizycie:
    1. po wykonaniu usługi następuje dokładna dezynfekcja stanowiska (w tym stołu, krzeseł, blatów, klamek i innych powierzchni, z którymi miał kontakt klient/usługobiorca),
    2. wywietrzenie pomieszczenia, jeśli jest taka możliwość,
    3. od zakończenia usługi do przyjęcia kolejnego klienta/usługobiorcy powinno minąć tyle czasu, ile wymagane jest przy zastosowaniu danego środka do dezynfekcji, zgodnie z jego instrukcją użycia, zanim następny klient zostanie obsłużony na tym samym stanowisku.

    Ponadto rekomenduje się:
    1. Nie zaleca się uczestniczenia w zabiegach osób towarzyszących pacjentom, poza uzasadnionymi przypadkami (np. osoby nieletnie, niepełnosprawne) – decyzję w tej sprawie podejmuje osoba świadcząca usługę.
    2. Grafik pracy pracowników/osób świadczących usługi oraz grafik przyjęć klientów/usługobiorców należy układać tak, aby nie doprowadzić do gromadzenia się klientów w poczekalni oraz w miarę możliwości unikać kontaktu pracowników w przypadku pracy zmianowej.
    3. Należy w miarę możliwości tak zorganizować poruszanie się klientów po gabinecie, aby zminimalizować możliwość kontaktów.
    4. Instrukcja prawidłowego mycia rąk powinna znajdować się przy każdym węźle sanitarnym w gabinecie, a  przy dozownikach z płynem do dezynfekcji – instrukcje dezynfekcji rąk.
    Materiały: Ministerstwo Rozwoju
    Przeczytaj także:
    „Zmiany w wytycznych dla basenów obiektów sportowych”
    - www.basenprof.pl/aktualnosci/2275/zmiany_w_wytycznych_dla_basenow_obiektow_sportowych.html

    „Projekt zmian ustawy o bezpieczeństwie na obszarach wodnych” - www.basenprof.pl/aktualnosci/2274/projekt_zmian_ustawy_o_bezpieczenstwie_na_obszarach_wodnych.html

    „Wytyczne dla hoteli w czasie COVID-19” - www.basenprof.pl/koronawirus/2256/wytyczne_dla_hoteli_w_czasie_covid-19.html

    „Legionella - prawidłowe praktyki dla hoteli i stref Spa” - www.basenprof.pl/artykuly/2251/legionella_-_prawidlowe_praktyki_dla_hoteli_i_stref_spa.html

    „Wytyczne dla siłowni i klubów fitness” - www.basenprof.pl/aktualnosci/2254/wytyczne_dla_silowni_i_klubow_fitness.html

    „IV ETAP - pytania i odpowiedzi” - www.basenprof.pl/koronawirus/2250/iv_etap_-_pytania_i_odpowiedzi.html

    „Szczegółowe wytyczne dla basenów i saun” - www.basenprof.pl/koronawirus/2246/szczegolowe_wytyczne_dla_basenow_i_saun.html

    „Wytyczne dla basenów i kąpielisk” - www.basenprof.pl/aktualnosci/2243/wytyczne_dla_basenow_i_kapielisk.html

    „Wytyczne dla organizatorów obozów i kolonii” - www.basenprof.pl/koronawirus/2241/wytyczne_dla_organizatorow_obozow_i_kolonii.html
    
    Komentarze
    
    zamknij

    Przeczytaj także

    Zjeżdżalnie nowej generacji - dla wymagających klientów
    Zastanawiali się Państwo jak wzbogacić wrażenia z pobytu klientów w Aquaparku i jak zamienić zwykłą zjeżdżalnie w multimedialny raj? Firma Tedtronix oferuje Państwu innowacyjne rozwiązania multimedialne dla [...]
    
    zamknij

    Polecamy firmy

    
    Partnerzy



    Copyrigth Basenprof © 2012-2020. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie bez zgody Wydawcy zabronione.
    Park Wodny Trzy Fale chce sprzedać w atrakcyjnej cenie nieużywany elektrolizer MZE 1500 produkcji Dinotec - więcej szczegółów