Rozmowy branżowe Konferencje Academy of Pool Experts Dodaj firmę Newsletter TV Basenprof

Rozmowy branżowewięcej


















Ewa Nickiel dyrektor Spa Resortu Gwiazda Morza - foto Ultrarelations.com

2019-01-30
Spa be active - rozmowa z Ewą Nickiel z Resortu Gwiazda Morza
Resort Spa & Sport Gwiazdą Morza to obiekt powstały w 2013r. we Władysławowie. W jego skład wchodzą wybudowane we wcześniejszych latach dwa budynki apart hotelowe. Obecnie resort przechodzi standaryzację na poziomie 4**** i w niedługim czasie będzie to jeden z najbardziej prestiżowych obiektów w pomorskiej części polskiego wybrzeża. W hotelu znajdzie się centrum konferencyjno – bankietowe oraz rozległa strefa SPA, gabinety kosmetyczne i salony odnowy biologicznej.
Główną filozofią jest obiektu jest be active. Hotel nastawiony jest przede wszystkim na gości aktywnych, dlatego w obiekcie będą organizowane eventy sportowe, goście będą mogli skorzystać z usług konsjerża, który rozpisze im cały plan pobytu, dostępni będą również trenerzy personalni, organizowane będą zajęcia grupowe i indywidualne. W Gwieździe Morza znajdzie się również wiele sal fitnessowych, baseny, strefa dla dzieci, spa i kuchnia, która będzie wpisywać się w fit klimat. Jak więc widać - jego oferta ma przyciągać wiele osób, liczących na pełnowymiarowy wypoczynek. W przygotowanym materiale o samym hotelu oraz rynku nieruchomości rozmawiamy z Ewą Nickiel – managerem Spa w hotelu Gwiazdą Morza.


Jak Pani ocenia jakość usług w hotelach SPA & Wellness w Polsce?


Z roku na rok przybywa w Polsce coraz więcej obiektów z funkcją SPA & Wellness. Wiele z nich jest już bardzo dobrze wyposażonych, posiada nowoczesną infrastrukturę SPA, ale nie jestem pewna czy to wystarcza, aby zadowolić coraz bardziej wymagających gości. Ważne jest, aby po przekroczeniu progu SPA wyczuwalna była niezwykła atmosfera i komfort. Zarówno infrastruktura, wystrój wnętrz, jak i aromaty, odpowiednie oświetlenie, niezwykłe ceremonie oraz personel świadczący usługi na najwyższym poziomie mają być narzędziem, dzięki któremu klient będzie mógł się zrelaksować. Uważam, że w tej dziedzinie Polskie hotele SPA mają jeszcze sporo do nadrobienia chociażby w stosunku od obiektów w regonie alpejskim, które już od ponad 50 lat świadczą usługi na najwyższym poziomie. Mamy oczywiście już kilka dobrych przykładów hoteli Spa, które po wielu latach funkcjonowania postawiły na modernizację infrastruktury i zmianę filozofii działania, ale przed nami jeszcze dużo pracy do wykonania.


Czy polscy goście korzystający z tego typu usług są bardziej świadomi swoich potrzeb i oczekiwań niż goście z innych krajów?

Polacy w ostatnich latach podróżują coraz więcej i coraz częściej szukają hoteli i resortów SPA & Wellness w najbardziej egzotycznych zakątkach świata. Z podróży tych przywożą mnóstwo wrażeń, ale również doświadczeń związanych z wysokimi standardami obsługi gości oraz tym co czeka na gości w ich wnętrzach. To dosyć szybko przekłada się na rosnące oczekiwania wobec polskich obiektów SPA. Obserwujemy ostatnio tendencję do spędzania urlopów w Polsce. Nowe, jak i istniejące obiekty, znając już wysokie oczekiwania gości, muszą dążyć do stałego podnoszenia jakości tych usług.

Odwołując się do Pani doświadczenia – po czym rozpoznać dobry program Wellness? Na jakim poziomie będzie on reprezentowany w Hotelu Gwiazda Morza?


Wellness to bardzo szerokie pojęcie obejmujące wiele sfer naszego życia. Zaczynając od zdrowego odżywiania, kończąc na relaksie dla ciała i ducha. Dobry program wellness w hotelu powinien być zbudowany w oparciu właśnie o te elementy. Jednak moim zdaniem najważniejsze są emocje i przeżycia, które gość zabierze ze sobą do domu. Poczucie tego, że zrobiło się coś dobrego dla siebie poprawiając swój wygląd czy kondycję fizyczną są niezwykle istotne. Idea resortu Gwiazda Morza zbudowana została na niespotykanym dotychczas w Polsce połączeniu oferty Beauty, Spa&Wellness oraz Active. Każdy gość znajdzie coś dla siebie, a pomagać im w tym będą nasi Wellbeing i Active Life Concierge. To pod ich opieką goście będą spędzać czas i ich zadaniem będzie odpowiednie przygotowanie optymalnego planu pobytu dla gości Gwiazdy Morza. Zbudowanie każdego programu wypoczynku wokół idei wellness wymaga pracy na różnych poziomach organizacyjnych. W Gwieździe Morza zaczęliśmy od poszukiwania pracowników do naszego Instytutu SPA rozumiejących filozofię wellness. Żyjąc aktywnie, w zgodzie z naturą i zwracając uwagę na aspekt ekologiczny łatwiej im będzie zarazić swoim entuzjazmem naszych gości.


Czym chce Pani zachwycić gości w tak prestiżowym hotelu jakim ma być Gwiazda Morza?


Zarówno Instytut SPA jak strefa Sport i Wellness w hotelu Gwiazda Morza będą funkcjonowały w oparciu o silnie spersonalizowane usługi wspierane na każdym etapie pobytu przez naszych Concierge. Ich zadaniem będzie zapoznanie gości ze wszystkimi usługami oferowanymi w naszym resorcie zarówno tymi indoorowymi jak i outdoorowymi, opracowanie planu pobytu ze szczególnym nastawieniem na aktywności i relaks „skrojony na miarę” oraz reagowanie na wszelkie problemy, np. przesilenie po aktywności. Często goście przyjeżdżając do obiektu hotelowego o profilu SPA nie potrafią określić swoich potrzeb, a nie znając całej oferty nawet nie wiedzą z czego i kiedy można skorzystać. Po prostu nie umiemy wypoczywać i wsparcie w tym zakresie w szczególności w odpowiedniej sekwencji aktywności i relaksu będzie korzystne dla gości Gwiazdy Morza.


O hotelu od miesięcy głośno w mediach całej Polski, hotel ma ambicję wskoczyć do pierwszej dziesiątki najlepszych hoteli długiego pobytu w Polsce. Co zrobić, żeby przyciągnąć gości do Władysławowa i strefy SPA & Wellness przez cały rok?


Powszechnie uważa się, że sezon nad polskim morzem jest krótki, ale tak twierdzą tylko ci, którzy nie byli i nie poczuli zalet pobytu nad otwartym morzem np. we Władysławowie w październiku, listopadzie czy wczesną wiosną. Uczestnicząc w tym projekcie mam okazję sama tego doświadczyć, jakim luksusem jest spacer po pustej plaży w ciszy i skupieniu. Gwiazda Morza buduje obiekt z bogatym zapleczem różnych aktywności i wspaniałą ofertą Sport SPA & Wellness. Bez względu na porę roku, wiek, umiejętności czy zainteresowania - każdy znajdzie coś dla siebie. Mamy bardzo obszerny wachlarz możliwości. Jesienią będziemy organizowali aktywne pobyty dla seniorów, oferując im ruch na świeżym powietrzu oraz różne zajęcia dostosowane do wieku i kondycji. Jesień to również doskonały czas na wypoczynek dla mam z małymi dziećmi. Chcemy pokazać i nauczyć mamy, jak w krótkim czasie wrócić do dobrej kondycji, jak zadbać o ciało, jakie ćwiczenia czy masaże wykonywać razem z pociechami. Wiosna natomiast to dobry okres do organizacji pobytów kondycyjnych i przygotowania ciała do sezonu letniego. Chcemy postawić na edukację związaną z ochroną słoneczną podczas aktywności na świeżym powietrzu. Programy przed i po opalaniu Sun Expertise by Skeyndor będą wypełniać ofertę zabiegową przez cały rok, a wysokiej jakości produkty kosmetyczne chroniące i pielęgnujące skórę będzie można zakupić w naszym Instytucie SPA.


Obserwuje Pani SPA w hotelach całego świata. Czy wśród podróży do najlepszych światowych hoteli doświadczyła Pani zabiegów, które Panią zaskoczyły? Może któreś z nich zapamiętała Pani w sposób szczególny? Będzie się Pani starała wprowadzić je do oferty SPA Gwiazdy Morza?


Moim ulubionym miejscem wypoczynku w Europie jest Austria. Odwiedzałam już kilka obiektów w      tym regionie i zawsze wracam stamtąd pełna nowych pomysłów. Gościnność tego kraju i niezwykłe podejście do idei wellness inspiruje mnie za każdym razem i utwierdza w przekonaniu, że to ludzie są najważniejsi, bo to oni budują doskonała atmosferę. Takim przykładem jest niewielki, ale klimatyczny Hotel Reiter Alm w pobliżu Salzburga, do którego wracam z dużym sentymentem. Wspaniałe ceremonie i rytuały SPA marki Kurland® bazujące na naturalnych składnikach takich jak: zioła, kwiaty, torf, glinki pozwalają zrelaksować się i nabrać sił. Kurland® będzie również marką, w oparciu o którą będziemy tworzyć rytuały w Instytucie SPA Gwiazda Morza. Zapachy kwiatów, ziół, olejków eterycznych, czy kompozycji olejowych będą towarzyszyć naszym gościom w całym obiekcie.


Jakie największe wyzwania stoją przed Panią w tworzeniu oferty dla całkiem nowego hotelu?


Każdy nowy obiekt jest inny, skierowany do innej grupy docelowej, położony w innym otoczeniu i znalezienie dla każdego z nich wyróżnika, na bazie którego będzie możliwe zbudowanie unikalnej oferty, to jest nie lada wyzwanie. Według mnie ważne jest, aby dokładnie zapoznać się ze wszystkimi elementami mogącymi wpłynąć na tę wyjątkowość, np. z jakąś lokalną historią, legendą, czy lokalnym produktem. W przypadku Instytutu SPA w hotelu Gwiazda Morza znaczny wpływ na tworzenie koncepcji - oprócz oczywistego waloru jakim jest położenie nad otwartym morzem - miały osoby, które poznałam od początku współpracy z obiektem. Ich pasje, zainteresowania i zrozumienie dla życia w zgodzie z filozofią wellness zainspirowały mnie do stworzenia oferty m.in. dla takich osób jak oni. Zrozumienie potrzeby życia aktywnie, ciekawie, uważnie, w bliskości z naturą to fundamenty naszej filozofii w Gwieździe Morza i jestem pewna, że dzięki temu uda nam się przyciągnąć wielu gości chcących zmienić coś w swoim życiu.


Dziękujemy za rozmowę.
Autor: Martyna Świderska
Materiały: Ultra Relations

zamknij

Przeczytaj także

Chronimy jeszcze mocniej - nowe obowiązki dla obiektów
Nowe obowiązki dla firm, instytucji, które zajmują się szeroko rozumianym rozwojem psychofizycznym dzieci. Jeśli zarządzasz pływalnią jesteś zobowiązany wprowadzić standardy ochrony małoletnich. Zdecydowana [...]

zamknij

Polecamy firmy


Konferencja Hotel Spa Baseny i Saunaria


Academy od Pool Experts


Agencja Rozwoju Infrastruktury Basenowej



Copyrigth Basenprof © 2012-2024. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie bez zgody Wydawcy zabronione.