Rozmowy branżowe Napisz o wydarzeniu Dodaj firmę Academy of Pool Experts Newsletter

Rozmowy branżowewięcej










Ostatnie komentarze:
  • 2022-09-27 09:58:58 - LouisLoank
    Hola to all. We are excited we heard the guidance here. I’ve been poking around for this info for years and I will be sure to tell my sisters to swing by. The other day [...]
  • 2022-09-26 10:21:41 - Bożena
    Czy zatem obiekt hotelowy posiadający nieckę basenową 16m długości i najwyższą głębokość 110m będzie wymagał zatrudnienia ratownika ?
  • 2022-09-25 02:10:23 - Rexonattavempolime
    [url=]http://loveplanet.gq/[/url]

  • Foto - www.basenprof.pl
    Dodaj komentarz
    0
    2022-02-07
    Rozmowa z Michałem Włosowskim z POL-GLASS o rynku atrakcji wodnych

    Michał Włosowski
    – kierownik Działu Sprzedaży i Marketingu w firmie Pol-Glass, z branżą basenową związany jest od wielu lat. Nam opowiada o rynku atrakcji wodnych, najnowszych realizacjach, a także o funkcjonowaniu firmy w czasie pandemii.

    Joanna Maląg: Jak obecnie wygląda rynek atrakcji wodnych w Polsce i na świecie?


    Michał Włosowski: Ostatnie dwa lata uwarunkowane pandemią były dla wszystkich bardzo ciężkim czasem jeżeli chodzi o proces inwestycyjny, zarówno w sektorze prywatnym jak i publicznym. Rynek polski zatrzymał się z początkiem pandemii covid-19, ponieważ każdy bał się inwestować w nowe sektory, nowe atrakcje, w dalszy rozwój, co było spowodowane zastojem w branży turystycznej i rekreacyjnej.

    Aktualnie jesteśmy już po dwóch sezonach wakacyjnych w czasie pandemii i widać lekkie poruszenie na rynku. Wytworzyły się już pewne schematy działania inwestorów, którzy funkcjonują sezonowo. Sezony, pomimo pandemii przynosiły dość dobre wyniki finansowe i można zaobserwować wzrost inwestycji. Plusem jest na pewno fakt, jeżeli chodzi o rynek polski, że dużo osób ze względu na obostrzenia covidowe decydowała się na pozostanie w kraju. Jeżeli chodzi o popyt sezonowy, został on nawet zwiększony porównując do czasów sprzed pandemii.

    Bardziej problematyczne na pewno jest funkcjonowanie dużych obiektów i dużych hoteli całorocznych, gdzie w zimie te obostrzenia wszystkich dotykają. Natomiast, w sektorach typowo wakacyjnych, turystycznych tj. morze, góry, czy też centralna Polska, widać że te dwa sezony mimo wszystko były stosunkowo dobre. Inwestorzy zaczynają z powrotem prowadzić inwestycje, angażować siły, aby przyciągnąć  i zatrzymać klientów w kraju.

    Obecnie, jeżeli chodzi o atrakcje to rynek polski rozkwita. Po tym okresie widać duże zainteresowanie szczególnie atrakcjami wodnymi. Natomiast rynek światowy, to dla nas jako polskiego producenta kwestia dalszego mierzenia się z obostrzeniami związanymi z eksportem, ale nasze partnerskie rynki, na których pracujemy od lat, jak do tej pory działają w sposób stabilny. Aczkolwiek są kraje, które turystycznie bardzo mocno podupadły, mówimy tutaj o takich rynkach jak, np. Hiszpania, Portugalia, Cypr. W miejscowościach, które były uzależnione od turystyki całorocznej, widać znaczną wstrzemięźliwość w inwestowaniu. Generalnie w dalszym ciągu wykonujemy realizacje na rynkach zagranicznych, jednak eksport jest tam bardzo zależny od specyfiki danego kraju.

    Czy pandemia w jakiś sposób zahamowała rynek, a może wymusiła jakieś nowe usługi?


    Pandemia zdecydowanie zahamowała rynek ponieważ, tak jak wspominałem pierwsze sezony to było wstrzymywanie lub przekładanie inwestycji. Niewiedza jak będzie wyglądała sytuacja w Polsce i na świecie powodowała obawy i wstrzemięźliwość wśród inwestorów. Zdążało się więc, że już rozpoczęte projekty zostały wstrzymywane, a otwarcie przesuwane na następny sezon.

    Jeżeli chodzi o zakres atrakcji jakimi się zajmujemy to pandemia nie wymusiła nowych usług. Na pewno formuła współpracy się mocno zmieniła, nastąpiła np. zamiana spotkań twarzą w twarz na spotkania online. Obserwujemy w tej kwestii pozytywny wydźwięk, iż można w nagłych sytuacjach skorzystać z nowoczesnych form komunikacji z klientami.

    Czy w okresie pandemii mieli Państwo problemy z dostępnością materiałów i jak wygląda to teraz?


    W pandemii jak każda branża mieliśmy dużo problemów z dostępnością materiałów. Natomiast na chwilę obecną poza dużymi zwyżkami cenowymi jakie obserwuje prawdopodobnie każdy sektor, to dostępność materiałów jest zadowalająca.

    Jak obecnie prowadzicie realizacje?


    Realizacje na ten moment są prowadzone dość klasycznie, śledzimy na bieżąco obostrzenia jeżeli chodzi o rynek eksportowy, a zwłaszcza obostrzenia związane z wywożeniem towaru czy też organizowaniem spotkań z klientami. Natomiast, na ten moment można powiedzieć, że już wróciliśmy do realizacji w sposób naturalny. Najbardziej problematyczne są obecnie kwestie organizacyjne związane z kwarantannami pracowników. I wciąż panuje duża niepewność, ponieważ najbliższy czas może być związany z jakimiś problemami realizacyjnymi, czy też kadrowymi, ale z tym boryka się zapewne większość branż w Polsce.

    Pol-Glass słynie z „szalonych” atrakcji wodnych. Wasze hasło to Mistrzowie wodnych atrakcji – jaką  wykonaliście w ostatnim czasie ciekawą realizację?


    Z pewnością, jedną z ciekawszych realizacji jaką obecnie wykonujemy jest inwestycja w Szczecinie na obiekcie Fabryka Wody. Jesteśmy w tym momencie na etapie budowania zjeżdżalni zewnętrznych. Pozostaje nam jeszcze zakres wewnętrznych atrakcji wodnych. Planowo do października br. zakres naszych prac ma być zakończony.

    Aquapark Fabryka Wody zostanie wyposażony w dwie zjeżdżalnie typu Racer – będą umożliwiały wyścig dla dwóch osób. Symetrycznie zaprojektowane zjeżdżalnie wyposażone będą w pomiar czasu, ciekawe efekty światła i niespodziewany efekt wodny.

    Najbardziej ekstremalną zjeżdżalnią będzie zjeżdżalnia X-Screem z zapadnią. Stojąc wewnątrz elementu startowego, twarzą do przodu i skrzyżowanymi rękoma, użytkownicy czekają, aż podłoga zapadni otworzy się i wpadną w pionowo ustawioną część ślizgu i z zawrotną prędkością pokonają jej trasę.

    W Fabryce wody znajdziemy także 3 zjeżdżalnie pontonowe. Największa z nich – Infiniti – ma aż 2,5 szerokości na zakrętach, a całoroczna – 1400 mm szerokości i  wyposażona będzie w nowoczesne multimedia i efekty świetlne. Trzecią, będzie otwarta zewnętrzna rzeka wpadająca do zewnętrznego basenu.

    Poza powyższymi znajdzie się tam także zjeżdżalnia zewnętrza 4 torowa, a także klasyczna zjeżdżalnia o średnicy 1000 mm na ciało. W środku znajdziemy także tradycyjną zjeżdżalnię rodzinną.

    Dodatkowo, wewnątrz znajdzie się jeszcze jedna zjeżdżalnia, która będzie niespodzianką dla użytkowników Fabryki Wody.

    Oprócz realizacji w Fabryce Wody mamy też kilka ciekawych realizacji na wybrzeżu, gdzie będziemy budować nowe wodne place zabaw. W tym sektorze widzimy duże zapotrzebowanie jeżeli chodzi o wdrażanie nowych produktów, to już nie tylko zjeżdżalnie, a wszystkie atrakcje wodne takie jak brodziki, wodne place zabaw, splash parki itp.

    Dziękuję serdecznie za rozmowę.


    ***
    Pol-Glass Sp. z o.o
    . sp. k. to producent szerokiej gamy atrakcji wodnych dla pływalni, Aquaparków, hoteli i parków rozrywki. W celu uzyskania szczegółowych informacji nt. oferty zapraszamy do kontaktu z Michałem Włosowskim, kierownikiem Działu Sprzedaży i Marketingu: tel. +48 508 180 450, e-mail: m.wlosowski@pol-glass.com
    Autor: Joanna Maląg - Portal Basenprof
    Przeczytaj także:
    „POL-GLASS na targach IAAPA Expo w Barcelonie”
    - www.basenprof.pl/aktualnosci/3168/pol-glass_na_targach_iaapa_expo_w_barcelonie.html

    „Pol-Glass zaprasza na targi IAAPA 2021 w Barcelonie” - www.basenprof.pl/aktualnosci/3072/pol-glass_zaprasza_na_targi_iaapa_2021_w_barcelonie.html

    Nagroda Dobra Firma dla spółki Pol-Glass - www.basenprof.pl/aktualnosci/2799/nagroda_dobra_firma_dla_spolki_pol-glass.html

    „WODNE PLACE ZABAW - rodzinna przygoda na wielu poziomach” - www.basenprof.pl/artykuly/2165/wodne_place_zabaw_-_rodzinna_przygoda_na_wielu_poziomach.html

    „Wszystko co trzeba wiedzieć o zjeżdżalniach wodnych” - www.basenprof.pl/artykuly/2150/wszystko_co_trzeba_wiedziec_o_zjezdzalniach_wodnych.html

    Brodziki dla dzieci - nawet gdy miejsce ograniczawww.basenprof.pl/artykuly/1565/brodziki_dla_dzieci_-_nawet_gdy_miejsce_ogranicza.html

    „Nowe zjeżdżalnie zewnętrzne – tańsza eksploatacja i wydłużenie sezonu” - www.basenprof.pl/artykuly/1146/nowe_zjezdzalnie_zewnetrzne_tansza_eksploatacja_i_wydluzenie_sezonu.html

    „Laminatowe brodziki to nowe możliwości dla obiektów” - www.basenprof.pl/artykuly/603/laminatowe_brodziki_to_nowe_mozliwosci_dla_obiektow.html
    
    Komentarze
    
    zamknij

    Przeczytaj także

    iSAVER+ nowość na polskim rynku!
    Idealny dla basenów hotelowych Przy projektowaniu basenów stosowane są przeważnie wytyczne zawarte w niemieckiej normie DIN 19643. Zaleca ona, aby w basenach publicznych prędkość filtracji wynosiła [...]
    
    zamknij

    Polecamy firmy

    Partnerzy



    Copyrigth Basenprof © 2012-2022. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie bez zgody Wydawcy zabronione.