POSitive ESOK schemat kasowy
2014-06-05
POSitive ESOK - nowe technologie w aquaparkach i obiektach sportowych
Na najbliższe lata prognozuje się dynamiczny wzrost inwestycji w branży związanej z basenami i aquaparkami. Jako inwestorzy, bądź generalni wykonawcy w szczególności powinniśmy zwrócić uwagę na jakość oferowanych rozwiązań informatycznych w tego typu obiektach. Jednym ze specjalistycznych systemów jest ESOK, czyli Elektroniczny System Obsługi Klienta. Od kilku lat na polskim rynku liderem w rozwiązaniach systemowych tego typu jest firma LSI SOFTWARE S.A. Posiada ona w swojej ofercie POSitive ESOK, oprogramowanie wykorzystujące najnowocześniejsze kanały wspomagające sprzedaż oraz zarządzanie. Idąc z rynkowymi trendami firma stosuje integracje wielu systemów (np. hotelowych, gastronomicznych, retailowych) w jednej wspólnej bazie. System zapewnia również managerom/właścicielom pełną kontrolę kluczowych obszarów działalności w obiekcie. Takie nowatorskie rozwiązania przyczyniają się do sprawnej obsługi Klienta, który otrzymuje końcowy produkt/usługę o najwyższej jakości, a generalny wykonawca może zaoszczędzić naprawdę wysokie kwoty związane z funkcjonowanie inwestycji.
Aby dopasować kompleksowe oprogramowanie do obiektu należy dokładnie przeprowadzić analizę przedwdrożeniową oraz wybrać ofertę pod jego specyfikę. Innym sposobem jest wybór renomowanych rozwiązań dużych firm, które nie tylko produkują oprogramowanie, ale przynajmniej raz w roku aktualizują swoje produkty IT.
Należy umiejętnie powiązać nowoczesne rozwiązania sprzętowe (bramki, transpondery, czytniki, szafki, terminale sprzedażowe) oraz dostosować system ESOK tak, aby wykorzystywał maksymalną jego funkcjonalność, lokalizację i potrzeby użytkowników. Oprogramowanie powinno być "uszyte na miarę". Nie należy wybierać rozwiązań tzw. pudełkowych. Na rynku polskim jest wiele systemów oferowanych w całości, bez możliwości sprzedaży ich w modułach, wyposażonych w funkcje często zbędne lub w rzeczywistości niespełniające swojej roli, za które i tak trzeba zapłacić. Oprogramowanie powinno być nowoczesne i ergonomiczne, aby zapewniało szybką sprzedaż, najlepiej w technologii dotykowej. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom czas obsługi zostaje maksymalnie skrócony a dokonywanie bezgotówkowych zakupów na terenie całego obiektu podnosi średnią wartość zakupionych usług a tym samym zapewnia większy obrót.
POSitive ESOK, czyli pełna kontrola nad obiektem:
• zarządzanie obiektami sportowymi, SPA&Wellness, aquaparkami, basenami, wyciągami narciarskimi, centrami i parkami rozrywki, muzeami oraz innymi obiektami użyteczności publicznej;
• pełna integracja z wieloma urządzeniami (terminale dotykowe POS, transpondery, szafki, bramki wejściowe, itp.)
• obsługa stanowisk kasowych we wszystkich strefach obiektu i zarządzanie stanowiskami POS (m.in. różne formy płatności w poszczególnych strefach, przypisywanie użytkowników, listy produktów);
• obsługa oraz dowolne definiowanie karnetów i abonamentów;
• rezerwacja i sprzedaż wejściówek/biletów dla Klientów indywidualnych lub grup;
• grafik rezerwacji (również internetowych) z kontrolą obłożenia;
• rezerwacje i wyposażenia dla grup - możliwość rozliczenia całej grupy na jednym rachunku;
• informowanie gościa o pozostałym do wykorzystania kredycie i czasie pobytu- zarządzanie transponderami;
• automatyczne obciążanie rachunku gościa dodatkowymi należnościami (np. za zakupy w barze, za przekroczenie czasu pobytu, itp.);
• prosty i przejrzysty interfejs sprzedaży na terminalach dotykowych: współpraca z systemem kas w zakresie prowadzenia i zamykania rachunków gości, fakturowania, definiowania cenników, kalkulacji cen, przydzielania rabatów, tworzenia programów promocyjnych itp.
• raporty sprzedaży kasowej i pobytów gości (konwersje danych, analizy i raporty: sprzedaży, obsługi Klienta, kontroli dostępu itp.)
• analizy obrotów i frekwencji z wykresami graficznymi i eksportem do Excela;
• współpraca z programem POSitive CRM w zakresie organizowania imprez (grupy urodzinowe dla dzieci, imprezy integracyjne dla firm itp.) oraz rozbudowanej rezerwacji wejściówek;
• definiowanie, obsługa i zarządzanie kampaniami promocyjnymi i programami lojalnościowymi (współpraca z aplikacją blue pocket);
• integracja z innymi systemami zarządzającymi w obiekcie, np.: gastronomicznym POSitive Restaurant, finansowo-księgowym Bastion ERP, zarządzającym budynkiem systemem BMS.
Umów się na bezpłatną prezentację!
LSI Software S.A.
42 680 80 00| 800 811 574, info@lsisoftware.pl
ul. Przybyszewskiego 176/178, Łódź
Autor: Krzysztof Skibiński, Project Manager, LSI Software SA
Materiały: www.lsisoftware.pl