Rozmowy branżowe Napisz o wydarzeniu Dodaj firmę Academy of Pool Experts Newsletter
Artykuły - rozwiązania dla obiektówwięcej artykułów










Ostatnie komentarze:
  • 2022-05-18 08:17:57 - Bartek
    No i wszystko jasne :-)
  • 2022-05-17 20:27:11 - Łukasz
    Okazało się że czujnik jest uszkodzony i PH jest ok.7.5 także pytanie nieaktualne..
  • 2022-05-16 08:08:40 - Łukasz
    Mam basen ogrodowy 35m3, z filtrem piaskowym i ozonatorem. W zasadzie od początku ozonowania mam problem ze zbyt niskim ph, przez chwilę było ok, ale ostatnio znow spadło i to [...]

  • Termy Uniejów
    Dodaj komentarz
    7
    2014-06-25
    Wakacyjne oblężenie na basenach - skuteczna walka z kolejkami
    Początek lata, to oczywiście początek wakacji. Ostatnie szkolne dzwonki, to znak że czas wyruszyć na zasłużony letni wypoczynek. Okres wakacji to dobry okres by aktywnie wypoczywać, korzystając z kąpieli wodnych.
     
    Również dla tych którzy planują spędzić wakacje w miejskich aglomeracjach, miejskie pływalnie i baseny na pewno będą miały letnią specjalną ofertę i kuszące promocje. To dobry moment, by korzystać z kąpielisk i basenów otwartych, aby w chłodnej wodzie studzić rozgrzane ciała i odpocząć od promieni słonecznych. Zapewne lipiec i sierpień, przyniesie sporo gorących dni, a co za tym idzie w wielu Aquaparkach spodziewamy się tłumów i długich kolejek.

    Długie kolejki to nie tylko zmora klientów stojących przed kasami, ale również spory problem dla obsługi i managerów obiektów sportowych, który często ma bezpośredni wpływ na ocenę obiektu przez klientów i opinie na rynku.

    Wiadomo, że każdy obiekt sportowy jest ograniczony liczbą wolnych miejsc. Jednak rachunek ekonomiczny jest prosty – im więcej klientów – tym więcej zarobionych pieniędzy.

    W istocie problemu to nie liczba ograniczonych miejsc w Aquaparku jest samą przeszkodą.

    Problem zazwyczaj dotyczy  systemu sprzedaży biletów – czyli potocznie zwanym ESOKu – (Elektronicznym Systemie Obsługi Klientów). Stare systemy zazwyczaj nie są wyposażone w inteligentne algorytmy zarządzania przepływem osób w Aquaparku.

    Naprzeciw problemom wychodzi Łódzki producent systemów informatycznych – LSI Software S.A.

    W swojej ofercie posiada system Positive ESOK – wyposażony w nowoczesne interfejsy pozwalające efektywnie wykorzystywać zasoby obiektu sportowego.

    - „Faktycznie, system posiada wiele nowoczesnych rozwiązań, które sprawdzają się w rzeczywistości. Ich zastosowanie pozwala zredukować kolejki wejściowe nawet do 90%. Jest kilka kluczowych przyczyn długich kolejek w Aquaparkach” – mówi Projekt Manager LSI Software S.A.

    - „Przede wszystkim organizacja samych punktów kasowych na wielu obiektach pozostawia wiele do życzenia. Proszę pamiętać, że kluczowa rola dobrej przepustowości przez kasy rozpoczyna się już na etapie projektowania - ułożenia kas w obiektach basenowych. Przede wszystkim właściwe ukierunkowanie ruchu klienta dla osób wchodzących i wychodzących jest bardzo ważne oraz ilość kas dla klientów wejściowych i dla klientów wychodzących.

    Wiadomo, że liczba kas również jest ograniczona. Dlatego właśnie Positive ESOK posiada elastyczną funkcjonalność. W tym systemie stanowisko wejściowe, może być również stanowiskiem rozliczającym, lub odwrotnie w zależności od potrzeb w danej chwili, w danym momencie.”

    Bardzo ważnym elementem jest również czas obsługi samego klienta
    .

    Dziś, każdy rozsądny manager dostrzega zalety rozwiązań terminali sprzedażowych w systemie dotykowym. Sprzedaż, wtedy przebiega szybko i sprawinie, pod warunkiem, że system sprzedażowy posiada specjalnie przygotowany interfejs.

    - „W tym przypadku trzeba być ostrożnym i umiejętnie wybierać dostawców. Przed zakupem należy zapoznać się z systemem, poprosić oferenta o pokaz systemu i zapoznanie się z jego funkcjonalnościami.  Wiele firm na rynku oferuje po prostu monitory dotykowe, ale niestety ze starym interfejsem graficznym w oprogramowaniu – przystosowanym pod obsługę myszy i klawiatury, który nigdy nie będzie spełniał swojej funkcjonalności ze względu na oprawę graficzną” – podkreśla Projekt Manager LSI Software S.A.

    Każdy nowoczesny obiekt basenowy a w szczególności Aquapark, musi dzisiaj oferować swoje usługi sprzedawane w sklepie internetowym. To kluczowy i istotny aspekt który zarówno skraca czas samej obsługi w obiekcie, jak i zwiększa całokształt sprzedaży klasyfikowanej w obiekcie.

    - „System Positive ESOK posiada takie moduły w standardzie. Za pomocą tego modułu, klient może zakupić dowolną usługę lub towar za pomocą sklepu internetowego – strony www, dokonać przedpłaty, wydrukować bilet w domu, lub pobrać go przez aplikację w smartfonie i okazać go w kasie Aquaparku, bez konieczności dokonywania już operacji płatniczej. To istotnie skraca czas i kolejki w kasach.

    - Również zastosowanie automatów sprzedażowych – to kolejny dobry i nowoczesny argument każdego Aquaparku. Klienci, którzy cenią sobie czas, chętnie korzystają właśnie z automatów sprzedażowych i usług przedpłaconych, ponieważ zazwyczaj w tego typu usługach po prostu nie ma kolejek” mówi PM.

    Wyjście z Aquaparku jest równie ważne co wejście i musi być dobrze zorganizowane.

    - „Tak to prawda. Dobrym pomysłem na szybkie rozliczenie klienta, jest również zastosowanie automatów wyjściowych. Rozwiązaniem jest tzw. „Infoterminal”, który informuje klienta o stanie jego konta. Klienci, którzy nie wymagają dopłaty w kasie gotówkowej, mogą zostać rozliczeni automatycznie. Maszyna pobierająca paski samodzielnie odbierze pasek i wypuści naszego klienta. W tym przypadku nie tylko zaoszczędzamy czas – ale również koszty związane z obsługą kasową klienta”.

    Mówi się, że polityka cenowa obiektu to problem sam w sobie.

    Dzisiaj wiele obiektów rezygnuje z oferowanych i tak popularnych i lubianych biletów całodziennych. Dlaczego? Dlatego, że liczba miejsc na obiekcie jest ograniczona?

    - „Naszym zdaniem, to nie do końca jest wina samego obiektu i liczby ograniczenia szafek. Zadaliśmy sobie pytanie, co zrobić aby obiekt nie musiał rezygnować z tego typu usług? W odpowiedzi doszliśmy do cennego wniosku, że to system ESOK powinien pilnować obłożenia obiektu. Wdrożyliśmy interfejs do naszego oprogramowania, który skaluje obłożenie obiektu. Ma to istotny wpływ na dynamiczną konfigurację cennika. W dni których obłożenie obiektu jest małe, system może sprzedawać swobodnie bilety całodzienne. W przypadku jednak, kiedy obiekt ma duże obłożenie, system pilnuje harmonogramu w cenniku i bilet całodzienny automatycznie nie trafia do sprzedaży. Sam kasjer czy obsługa nie musi o tym pamiętać. Po prostu na panelu sprzedaży tego biletu nie będzie widać. Co zyskujemy? Dzięki temu mamy większą rotację szafek na obiekcie i możemy sprzedać większa liczbę biletów w jednostce dnia, zachowując komfort dla korzystających z basenu”.

    Mam nadzieję, że okres wakacyjny będzie dobrym okresem dla branży basenowej w tym roku.
    Po wakacjach oczywiście zaczną się remonty i przestoje techniczne w basenach i Aquaparkach. Wakacje to dobry czas aby zapoznać się z możliwościami Positive ESOK i pomyśleć o zmianach, przed kolejnym sezonem, który przed nami już po wakacjach – czyli rok szkolny.

    Wszystkich zainteresowanych zapraszam na naszą stronę internetową: www.lsisoftware.pl
    Autor: Krzysztof Skibiński – Projekt Manager LSI Software S.A.
    
    Komentarze
    stary basen
    2014-06-26 11:18:16
    Wreszcie solidna odpowiedź na ten przestarzały program Vivo. Ktoś ma informację, czy mają dobrą cenę na wymianę z Vivo?
    Odpowiedz
    Basenowiec
    2014-06-27 08:47:07
    Z tego co wiem, LSI podchodzi indywidualnie do każdego klienta. To jest firma z ogromnymi możliwościami i wymieniają każdy stary system. Widziałem kiedyś na pokazie ESOKA z LSI - robi wrażenie. Nam wszystkim na pokazie poopadały szczęki z wrażenia. Skontaktuj się z Panem Krzysztofem z LSI. To jest gość od ESOKA. Polecam Ci tego gościa. Dogadasz sie z nim. Jeśli chodzi o merytorykę to mistrz w swojej branży.
    Odpowiedz
    Krzysztof Skibiński
    2014-06-27 11:06:35
    Faktycznie, każdy obiekt ma indywidualne potrzeby, i oferty sporządzamy indywidualnie. Zapraszam do umówienia się na wizytę. Podczas spotkania będziemy mieli szansę na rozpoznanie potrzeb i omówienie problemów i próby ich rozwiązania. Po spotkaniu jestemśmy wstanie przedstawić najbardziej miarodajną ofertę, która będzie finansowo wyważona. Podaję kontakt: kskibinski@lsisoftware.pl
    Odpowiedz
    Paweł
    2014-06-26 12:40:41
    W artykule bardzo zaciekawił mnie temat automatów sprzedażowych. Bardzo proszę o podanie informacji, czy takie automaty mogą współpracować z innym systemem ESOK (w naszym przypadku to jest system firmy VIVO, dzisiejszy Mc Comp) i jak droga jest instalacja takiego automatu wejścia i wyjścia? Pozdrawiam, Wołoszyński
    Odpowiedz
    Krzysztof Skibiński
    2014-06-27 11:11:37
    Są różne sposoby na współpracę automatów sprzedażaowych, zaleznie i niezależne od systemu ESOK. Celem omówienia szczegółów proponuję kontakt bezpośredni: kskibinski@lsisoftware.pl
    Odpowiedz
    Mariola
    2014-06-27 10:35:54
    Basen Ruda w Rybniku ma dwa automaty do sprzedaży biletów - czy to Wasz system?
    Odpowiedz
    Krzysztof Skibiński
    2014-06-27 11:18:44
    Nie obsługiwaliśmy Basenu Ruda w Rybniku. Poza uatomatami sprzedażowymi, chciałbym zwrócić szczególną uwagę, również na możliwość sprzedaży biletów i usług, poprzez stronę www. Ciekawy projekt sprzedaży biletów i usług - zrealizowaliśmy dla potrzeb jednego z największych Aquaparków w Polsce - Wrocławskiego Parku Wodnego.
    Odpowiedz
    
    zamknij

    Przeczytaj także

    Znamy sposób na wyróżnienie twojego obiektu basenowego!
    Jakie znamy sposoby na urozmaicenie zjeżdżalni wodnej? Efekty LED, kurtyny wodne lub elementy przezierne - te instalacje najpewniej przychodzą na myśl jako pierwsze. Zauważmy jednak, że wszystkie z nich odpowiadają za [...]
    Partnerzy



    Copyrigth Basenprof © 2012-2022. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie bez zgody Wydawcy zabronione.