Napisz o obiekcie Napisz o wydarzeniu Dodaj firmę TV Basenprof Newsletter Rozmawiaj na forum
Artykuływięcej artykułów











Ostatnie posty na forum:

ForrentFednog steyd - wysłana przez Oceawlplame
https://viagrasildenafilok.com/  buy viagra pills  buy viagra <a href="https://viagrasildenafilok.com/ ">generic viagra </a>
occargenaro nerdh - wysłana przez Valseattable
viagra  viagra prices viagra online  <a href="https://viagrasildenafilok.com/ ">cheap viagra </a> viagra prescription 
Stancemeunmatry vkijj - wysłana przez Foummasmala
online viagra  https://viagrasildenafilok.com/  viagra for men  <a href="https://viagrasildenafilok.com/ ">viagra prices </a> ge...
Ремонт фундамента Красноярск - wysłana przez Bobbygrord
  <a href=http://yamayama.co.xx3.kz/go.php?url=http://gerakl24.ru>Поднять дом Красноярск
ForrentFednog vctsw - wysłana przez Oceawlplame
https://viagrasildenafilok.com/  viagra online  buy viagra online <a href="https://viagrasildenafilok.com/ ">buy viagra pills <...
Ostatnie komentarze:
  • 2021-04-14 10:25:49 - InstruktorPlywaniaNiemowla
    Baseny zamknięte? Nie masz wanny ani plastikowej wanienki? Nie pozwól by Pandemia spowodowała, że zanikną pierwotne odruchy wykorzystywane w nauce pływania niemowląt u [...]
  • 2021-04-02 14:12:47 - Krzysiek
    Dobra fotka:-)
  • 2021-03-09 12:43:09 - Jacek
    Mam takie rozwiązania w swoim obiekcie i bardzo polecam. Jeśli jest pan zainteresowany, to chętnie podzielę się doświadczeniem. Kontakt do mnie pozostawiam w redakcji Basen [...]

  • KIOSK+STACJA WYDAJĄCA
    Dodaj komentarz
    17
    2014-08-20
    Systemy automatycznej obsługi klienta dla obiektów rekreacyjnych i sportowych
    W niniejszym artykule chcielibyśmy zwrócić uwagę na korzyści płynące z zastosowania urządzeń do zautomatyzowanej obsługi klienta obiektów rekreacyjnych
    i sportowych. Automaty obsługi klienta są rozwijane od kilku lat przez europejskich i światowych producentów. W naszej opinii jednymi z najlepszych rozwiązań są te, produkowane przez słoweńską firmę Metra, której MWM jest przedstawicielem w Polsce.

    Kompletna ścieżka obsługi automatycznej, oparta o urządzenia firmy Metra , składa się z następujących elementów (prezentujemy je w kolejności ich użycia przez użytkownika w czasie wejścia i wyjścia z obiektu).

     
     
    NA WEJŚCIU:

    1 - KIOSK SAMOOBSŁUGOWY - WEJŚCIE

    Służący klientowi do wyboru rodzaju usług, typu biletu, karnetu etc. i obsługujący proces zapłaty,  zarówno gotówkowej jaki i bezgotówkowej przy użyciu kart płatniczych. Standardem jest również umożliwienie dokonywania płatności przy pomocy tzw. „kart klienta”, pełniących funkcję elektronicznych portmonetek. Z drugiej strony kiosk daje też możliwość „doładowania” konta takiej karty.

    W przypadku obiektów typu klub fitness czy siłownia, gdzie dostęp do niektórych zajęć wymaga wcześniejszej rezerwacji, kiosk samoobsługowy umożliwia obsługę takich rezerwacji , a także obsługę wejścia klienta na wcześniej zarezerwowane zajęcie, samoczynnie weryfikując uprawnienia.

    Kioski wyposażone są w dotykowy ekran LCD, akceptor monet i banknotów z funkcją wydawania reszty, czytniki kart płatniczych (stykowy i bezstykowy), PIN PAD dla obsługi transakcji kart płatniczych oraz drukarkę potwierdzeń (z opcją drukowania biletów z kodem paskowym, tam gdzie jest to wykorzystywane).
     
     
    2- STACJA WYDAWANIA OPASEK TRANSPONDEROWYCH

    W obiektach gdzie kontrola dostępu i ruchu klienta realizowana jest za pomocą opasek transponderowych, operacja zakupu usługi kończy się wydaniem odpowiednio zaprogramowanej opaski z transponderem RFID. Operacja ta realizowane jest przez stacje wydawania opasek transponderowych. Firma Metra, dzięki długoletnim pracom badawczo-rozwojowym opracowała w tym zakresie opatentowany, prosty i niezawodny mechanizm wydawczy.  System Metry jest łatwy w użyciu zarówno dla klienta jak i prosty w obsłudze technicznej i uzupełnianiu.

    Warto dodać że kiosk samoobsługowy może być także zintegrowany z automatem vendingowym, sprzedającym dowolne produkty użyteczne dla klientów obiektu (czepki kąpielowe, klapki jednorazowe etc.).


    NA WYJŚCIU

    3 - STACJA ODBIORCZA TRANSPONDERÓW

    Mechaniczne urządzenie służące do odbierania opaski transponderowej od klienta i sterowania wyjściowymi urządzeniami kontroli klienta (bramkami, drzwiami etc). Warto zaznaczyć, że stacja odbiorcza wyposażona jest we własny czytnik transponderów zintegrowany z systemem obsługi klienta i dzięki temu weryfikuje na wyjściu, czy dany klient ma uprawnieni do opuszczenia obiektu (nie ma dopłaty do zakupionego biletu, usług dodatkowych lub ich kwota jest mniejsza niż kwota dostępna na jego koncie) W przypadku braku uprawnień do wyjścia – braku rozliczenia usług – stacja nie rozpoczyna procedury odbioru transpondera i sygnalizuje klientowi konieczność przejścia do kasy w celu rozliczenia usługi.

     
    4 – KIOSK SAMOOBSŁUGOWY WYJŚCIE

    Urządzenie o analogicznej konfiguracji sprzętowej jak kiosk na wejściu do obiektu. Daje klientom znajdującym się w strefie płatnej możliwość zapłaty za wykupione usługi (jeżeli konieczna jest dopłata do kwoty zapłaconej na wejściu) lub dokupienia usług do tych już posiadanych.
     
     

    ZALETY ROZWIAZANIA

    Zalety wynikające z używania systemów sprzedaży automatycznej to przede wszystkim obniżenie kosztów obsługi klienta, a także  skrócenie czasu sprzedaży i rozliczenia usług oraz uszczelnienie systemu.

    Po kolei omówimy te zagadnienia :

    Osobowe koszty obsługi klienta stanowią rosnąca pozycję w kosztach utrzymania wszystkich obiektów. Zapewnienie wysokiego poziomu obsługi wymaga zatrudnienia personelu o odpowiednich kwalifikacjach, zmotywowanego do profesjonalnego kontaktu z klientem. Pojedyncze stanowisko obsługi klienta w obiekcie działającym 16 godzin dziennie to minimum 2,5 etatu.

    Zastosowanie urządzeń ścieżki automatycznej obniża koszty obsługi klienta. Koszt kompletnej linii samoobsługowej porównywalny jest z 2 letnimi kosztami wynagrodzenia jednego etatu na stanowisku obsługi klienta.
    Jeżeli przeanalizujemy czas niezbędny dla sprzedaży klientowi usług, a następnie na jego rozliczenie i porównamy to z czasem obsługi przy użyciu urządzeń automatycznych, to główny zysk czasowy jaki osiągamy związany jest z usprawnieniem obsługi przy wyjściu z obiektu. W przypadku schematu obsługi z pobieraniem opłaty z góry, 80% klientów nie musi uiszczać żadnych dopłat na wyjściu i takie osoby mogą wyjść szybką ścieżką samoobsługową bez oczekiwania w kasie wyjściowej. Powoduje to także usprawnienia dla osób mających dopłaty, gdyż one oczekują w krótszych kolejkach.

    Na zakończenie należy podkreślić że ścieżka samoobsługowa wydaje paski uprawniające do wejścia na obiekt jedynie po zakończeniu transakcji sprzedaży. Jest to więc rozwiązanie wykluczające całkowicie nieopłacone wejścia na obiekt.


    MOŻLIWOŚCI INTEGRACJI

    Wszystkie urządzenia Metry są wyposażone w interfejsy sieciowe oparte o standard wymiany danych XML, dzięki czemu mogą być stosowane w istniejących obiektach i w szybki sposób zintegrowane z istniejącymi systemami Elektronicznej Obsługi Klienta.

    Produkowane przez firmę MWM oprogramowanie obsługi klienta obiektów rekreacyjnych i sportowych PALATYN jest już w pełni zintegrowane z urządzeniami ścieżki samoobsługowej METRA.

    Klientom, którzy zdecydują się na zakup elementów automatyzacji obsług klienta Metra oferujemy w komplecie darmową wymianę oprogramowania na system PLATYN.
    Autor: Przemysław Pierzchała – Prezes Zarządu i Dyrektor Zarządzający MWM Sp z o.o.
    
    Komentarze
    Lech
    2014-08-25 08:32:41
    To rozwiązanie wydaje się być stworzone raczej do dużych obiektów. Czy macie Państwo jakieś doświadczenia z mniejszymi ośrodkami?
    Odpowiedz
    Robert
    2014-08-25 10:46:03
    Wszystko wydaje się bardzo proste i logiczne, jednak zastanawia mnie, czy automaty tego typu mogą w jakiś sposób weryfikować uprawnienia klienta do zakupu różnego rodzaju biletów ulgowych (zniżkowych).
    Odpowiedz
    MWM
    2014-08-26 09:16:54
    Rozwiązanie może być stosowane także na mniejszych obiektach, Można zrezygnować zupełnie z obsługi kasowej. Takie rozwiązania stosowane są w tej chwili powszechnie w Norwegii czy Danii na basenach komunalnych w małych miejscowościach.
    Odpowiedz
    MWM
    2014-08-26 09:25:19
    Automaty nie mają takiej możliwości. Rozwiązujemy to zagadnienie w ten sposób, że osoby zakupujące bilety ulgowe otrzymują opaski transponderowe w innym kolorze (ta opcja jest dostępna w urządzeniach wydających opcjonalnie). Klient w procesie zakupu jest informowany, że wybór biletu ulgowego bez odpowiednich uprawnień jest złamaniem regulaminu i może spowodować sankcje i że otrzyma opaskę o innym kolorze, co będzie go wyróżniało i że może podlegać kontroli podczas pobytu na obiekcie. To na ogół wystarcza i niewiele osób decyduje się na jakieś oszustwa mając świadomość, że są łatwo rozpoznawalni.
    Odpowiedz
    Alina
    2014-09-15 22:22:37
    Czy w systemie samoobsługowym potrzebne są specjalne transpondery, czy wystarczą takie, których basen używa do tej pory?
    Odpowiedz
    MWM
    2014-09-29 22:36:53
    System samoobsługowy wymaga dedykowanych opasek transponderowych. Oferujemy je w bogatej gamie kolorów
    Odpowiedz
    Jacek
    2014-09-25 10:09:56
    Witam Serdecznie, Widać po ilości komentarzy, że rozwiązania przedstawione w artykule, zainteresowały co najmniej kilka osób, co z tego jeśli niema sposobu aby uzyskać więcej informacji. Automaty sprzedające mogłyby być rozwiązaniem które wprowadzi oszczędności, szczególnie na niewielkich pływalniach. Ta możliwa oszczędność uwarunkowana jest jednak ceną samego urządzenia i jego instalacji. Wysłałem zapytanie dotyczące cen oferowanych usług na dwa podane pod artykułem adresy już ponad tydzień temu, niestety nikt nie raczył odpowiedzieć, a szkoda ponieważ jako spółka zarządzamy kompleksem basenów, a w lipcu 2015r. oddajemy do użytkowania Aquapark, oczywistym jest więc, że szukamy różnych rozwiązań które mogłyby pozytywnie wpłynąć na korzystny rezultat finansowy obu obiektów.
    Odpowiedz
    MWM
    2014-09-29 22:40:30
    Dziękujemy za zainteresowanie naszymi rozwiązaniami, jednak żadne zapytanie, od Pana nie wpłynęło, gdyż żadne nie pozostaje bez odpowiedzi z naszej strony. Prosimy uprzejmie o ponowną próbę na adres biuro@mwm.pl lub palatyn@mwm.hostingpro.pl. Ewentualnie kontakt telefoniczny na nr 32 279 05 48.
    Odpowiedz
    Jacek
    2014-10-08 08:09:34
    Zwracam się z wielką prośbą do wszystkich odwiedzających ten portal, o przesłanie informacji na temat systemu ESOK instalowanego przez firmę VIVO ( Mc COMP). Jesteśmy u progu zakończenia inwestycji i właśnie główny wykonawca przedstawił nam potencjalnego wykonawcę systemu ESOK i jest to właśnie VIVO. Prawdę mówiąc nie wiele wiem o ich systemie i jak wykonują prace serwisowe. Słyszałem od zaprzyjaźnionych „basenierzy”, że mają kiepskiej jakości opaski i transpordery, że jakość montowanych zamków do szafek pozostawia wiele do życzenia, ale to wszystko niepotwierdzone informacje i nic nie wiem o samym oprogramowaniu. W związku z powyższym bardzo was proszę o podzielenie się informacjami o tym zagadnieniu. Jeśli ktoś z was instalował na swoim obiekcie ESOK VIVO w ostatnich miesiącach bardzo proszę o kontakt ( kontakt do wiadomości BASEN PROF).
    Odpowiedz
    Z branży
    2014-10-19 21:29:11
    Znam kilka obiektów, które używają (lub używały) tego oprogramowania - to np pływalnia Atlantis w Poznaniu, Aquapark Fala w Łodzi, pływalnia w Rybniku Boguszowicach. Nie wiem czy McCOMP sprzedaje dalej oprogramowanie, które przejął razem z firmą VIVO, ale jeżeli tak to jest to dość wyjątkowe oprogramowanie, bo działa w systemu UNIX na terminalach tekstowych! W mojej - oczywiście subiektywnej opinii - to jest raczej niezbyt nowoczesne rozwiązanie. Proszę też zwrócić uwagę, czy będzie Pan miał dostęp do wszystkich funkcji administracyjnych - jak np dodanie do bazy nowych transponderów, użytkowników, cenników, biletów itp. Słyszałem, ale sam tego nie potwierdziłem, że wiele tych czynności wymaga kontaktu z serwisem i są odpłatne.
    Odpowiedz
    Jacek
    2014-10-21 12:08:30
    Dziękuję za informacje. Skontaktuję się z tymi obiektami.
    Odpowiedz
    Mirek
    2014-10-21 12:49:01
    O Vivo niestety nie mogę napisać pochlebnej recenzji - paski były awaryjne, a do systemu nie można było samodzielnie wprowadzać zmian. Ale podobno coś się u nich teraz polepszyło. Najlepiej sprawdzić u źródła jakie dają teraz możliwości. Pozdrawiam.
    Odpowiedz
    Andrzej
    2014-11-06 11:08:24
    Dla Jacka. Jak chcesz mieć dobrze funkcjonujący ESOK to tylko opracowany i instalowany przez Trisoft z Płocka. Na naszej pływalni pracuje przez 16 lat bez zastrzeżeń. Na bieżąco aktualizowany i modernizowany. Serwis profesjonalny i szybki, możliwy również przez internet. Więcej informacji - dzwoń. Andrzej
    Odpowiedz
    Praktyka
    2016-03-02 10:27:57
    Niestety (być może to polska specyfika), ale system samoobsługowy zamiast oszczędności może być generatorem olbrzymich strat. Automat sprzedażowy nie weryfikuje uprawnień, zatem znaczna część klientów kupuje najtańszy bilet z cennika (oczywiście nieuczciwie). Jeśli chce się kontrolować takich klientów, trzeba wręcz dodać zadania lub zatrudnić pracowników, choć system miał właśnie umożliwić redukcję zatrudnienia. Podobnie przy rozliczaniu dopłaty - bramka się nie otworzy, więc i tak konieczny jest pracownik i kasa, która skasuje dopłatę. No i najbardziej ordynarny sposób oszukiwania - tatuś z dzieckiem otwiera bramkę transponderem, na którym nie ma żadnych dopłat i wychodzi wraz ze swoją pociechą, a transponder na którym nabił całodzienne zakupy w barze wynosi w kieszeni - obiekt jest stratny na niezapłaconych należnościach i po pół roku musi zamówić setkę transponderów. No i znów jest sposób - zatrudnić kolejnych pracowników... Zatem rozwiązanie, być może funkcjonuje w innych kręgach kulturowych - w Polsce zamiast ułatwiać pracę uczciwym ludziom będzie ułatwiać kradzieże złodziejom.
    Odpowiedz
    Dominika
    2016-03-02 11:32:35
    Według mnie automaty mają przede wszystkim rozładowywać kolejki przy kasach, co szczególnie daje się we znaki w weekendy. To ważne, bo zdecydowanie maleje liczba niezadowolonych klientów, którzy narzekają na nawet półgodzinne stanie w ogonku. To także pozwala na zmniejszenie zmiany kasjerów powiedzmy o jedną, dwie osoby a to już jest coś. Oczywiście zgadzam się z przedmówcą, że wszystkie obiekty cierpią na pewną ilość nieuczciwych klientów, ale być może rozwiązaniem jest sprzedaż w automacie tylko podstawowych opcji z cennika, które np. uniemożliwiają dodatkowe zakupy w trakcie pobytu, oraz np. karnetów. Klient decyduje się na taką formę, ale za to nie będzie musiał stać w długiej kolejce.
    Odpowiedz
    Konrad
    2021-03-09 10:35:51
    Witam. Zastanawiamy sie nad wprowadzeniem tego rozwiazania na obiektach zarzadzanych przez naszą firmę. Prosze o informacje - jesli ktos takie posiada na których obiektach w Polsce takie roziwazanie już jest zastosowane (chodzi oczywisie o automaty). Zadzwonie popytam co i jak . Z góry dziekuję
    Odpowiedz
    Jacek
    2021-03-09 12:43:09
    Mam takie rozwiązania w swoim obiekcie i bardzo polecam. Jeśli jest pan zainteresowany, to chętnie podzielę się doświadczeniem. Kontakt do mnie pozostawiam w redakcji Basen Prof.
    Odpowiedz
    
    zamknij

    Przeczytaj także

    Pompy ciepła Fairland INVER X - turbo ogrzewanie
    Pompy ciepła z pełną technologią inwerterową do ogrzewania lub chłodzenia wody w basenach o objętości od 25 m3 do 100 m3 W naszej strefie klimatycznej w celu zachowania komfortu kąpieli baseny [...]
    
    Partnerzy



    Copyrigth Basenprof © 2012-2021. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie bez zgody Wydawcy zabronione.
    W związku z wieloma pytaniami dot. akcji związanej z koniecznością ujawnienia publicznego wynikającej z obowiązku ustawowego analizy zagrożeń w obiektach basenowych (pływalnie, Aquaparki o hotele że strefami spa) przypominamy, że portal BASENPROF udziela wyczerpujących informacji na ten temat. WIĘCEJ