Rozmowy branżowe Konferencje Academy of Pool Experts Dodaj firmę Newsletter TV Basenprof
Aktualnościwięcej aktualności


















Foto - Konferencja Hotel Spa - www.Basenprof.pl

2022-12-12
W Krakowie dyskutowano o wyzwaniach branży Pool/Spa
Potrzebna, ciekawa, ważna, konieczna! – te słowa najczęściej padały z ust uczestników IV Konferencji Hotel Spa BASENY i SAUNARIA: Bezpieczeństwo – Eksploatacja Zarządzanie. To najważniejsze wydarzenie sektora Pool&Spa zgromadziło ponad 150 ekspertów z branży, którzy wspólnie debatowali o kondycji oraz wyzwaniach przed jakimi stają w swojej działalności. Gościem specjalnym konferencji był Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców, Adam Abramowicz. Organizatorem wydarzenia był Portal Basenprof.pl.

(Fotorelacja z konferencji pod artykułem)


W Krakowie eksperci dyskutowali o wyzwaniach branży Pool&Spa.

Ponad 150 osób wzięło udział w IV Konferencji Hotel Spa BASENY i SAUNARIA, która odbyła się w Krakowie - Wieliczce, w dniach 29-30 listopada br., w hotelu Lenart****. W tak licznym gronie ekspertów - managerów obiektów basenowych, saunariów i hoteli Spa, inwestorów, oraz przedstawicieli firm zarówno z Polski, jak i ze świata, dyskutowano o kondycji i wyzwaniach przed jakimi stoi branża, m.in. o kosztach eksploatacji wynikających z drastycznych podwyżek cen energii i paliw oraz skutkach kryzysu finansowego, zadawano też pytania o możliwe sposoby przeciwdziałania, dzielono się doświadczeniem i dobrymi praktykami.

Wśród wielu ważnych głosów dominował jeden, bardzo istotny wniosek, że siła leży w jedności, a doświadczeniami warto się dzielić i wykorzystać je w budowaniu odporności branży na wszelkiego rodzaju kryzysy.

Organizacje wspierające branżę

Pierwszy dzień konferencji upłynął na rozmowach między uczestnikami podczas uroczystej kolacji. Była to okazja do omówienia panującej obecnie sytuacji na rynku, ale także do podsumowania ostatnich, trudnych dla branży lat gdy panowała pandemia Covid-19. Warto tutaj podkreślić osiągnięcia i rolę, jaką w tamtym czasie i nadal odgrywają instytucje pracujące na rzecz branży: Zach. Związek Przedsiębiorców i Pracodawców (ZPP jest największą organizacją przedsiębiorców i pracodawców, która zrzesza ponad 54 tys. firm z całego kraju), Rzecznik MŚP, Polska Izba Hotelarzy i powstałe podczas pandemii stowarzyszenie Polskie Aquaparki i Pływalnie. Ich przedstawiciele byli obecni podczas obu dni naszego wydarzenia.

Skuteczne działania Rzecznika MŚP
Drugi dzień obfitował w merytoryczne prezentacje i kuluarowe rozmowy. Jako pierwszy głos zabrał gość specjalny wydarzenia, Adam Abramowicz, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców Przede wszystkim walczyliśmy wspólnie, z przedsiębiorcami z waszej branży o to, żeby zamykać obiekty na jak najkrócej, bo nie było potrzeby utrzymywania lockdownu tak długo. Przekonywaliśmy rządzących, że to niewiele daje w walce z wirusem. Ustalaliśmy procedury sanitarne – to też były długie godziny, jak to zrobić. No i broniliśmy tych przedsiębiorców, którzy ratując siebie, firmy, rodziny, próbowali dostosować swoje działanie do przepisów prawa i otwierali obiekty dla kadry różnych sportów. Tu musiałem interweniować wprost, w postępowaniach administracyjnych. Udało mi się wybronić wiele osób, które dostały kary po 10 tys. zł. Wszystkie postępowania w sądach administracyjnych wygraliśmy. Byłem z wami i taka była moja rola, by w tym trudnym okresie działać na rzecz przedsiębiorców – tak minister Adam Abramowicz relacjonował swoje działania w czasie pandemii. 

Jakie działania biuro Rzecznika MŚP i minister Adam Abramowicz podejmują dla branży basenowej i hotelarskiej aktualnie? - Udało nam się wprowadzić cenę maksymalną za prąd do 31 grudnia 2023 r., w wysokości 785 zł za MWh. Ta ustawa już przeszła w sejmie. Obecnie walczymy o pułap ceny gazu dla MŚP, jako sektora wrażliwego. Kolejną rzeczą jest kwestia dobrowolnych składek ZUS, które są trudne do udźwignięcia, szczególnie dla małych przedsiębiorców, zwłaszcza, że nadchodzi spowolnienie gospodarcze. Proponujemy, by wzorem Niemiec, składka za samego przedsiębiorcę (żeby nie było wątpliwości, czy pracownicy są ubezpieczeni), była dobrowolna. W tej chwili przy Rzeczniku MŚP powstał komitet na rzecz ustawy obywatelskiej o dobrowolnym ZUS-ie. Będą zbierane podpisy. W Internecie są dostępne formularze. Warto się zaangażować, zbierać podpisy nie tylko wśród przedsiębiorców, ale także rodziny, pracowników. - apelował Rzecznik MŚP.

Podczas konferencji Adam Abramowicz uhonorowany został statuetką „Filary Basenów Polskich”, którą w imieniu organizatora i całej branży wręczyła Diana Sinkiewicz, Redaktor Naczelna Portalu Basenprof.pl, Prezes Zarządu Agencji Rozwoju Infrastruktury Basenowej, Wiceprezes Zachodniopomorskiego Związku Przedsiębiorców i Pracodawców.

Nowoczesne technologie

Wydarzenie byłookazją do przedstawienia praktycznych przykładów dotyczących zarządzania obiektami i inwestycjami, poznania nowoczesnych rozwiązań w zakresie optymalizacji kosztów eksploatacji a także zapewnienia najwyższych standardów obsługi, bezpieczeństwa i higieny dla użytkowników obiektów. Służyły temu panele tematyczne, podczas których prelegenci dzielili się swoim zawodowym, wieloletnim doświadczeniem. Towarzyszące konferencji ekspozycje i stoiska eksperckie dawały możliwość zgłębienia tematu czy też praktycznego poznania prezentowanych rozwiązań.

Jako pierwszy swoimi doświadczeniami podzielił się Jacek Rybczyński, przedstawiciel na Polskę firmy Abora Solar, produkującej hybrydowe moduły solarne, która była Partnerem Strategicznym  konferencji. Zaprezentował zebranym korzyści z zastosowania instalacji opartej o technologię modułów hybrydowych aHTech® w sektorze hotelarskim i basenowym.
Nasze produkty przeznaczone są dla obiektów takich jak baseny, Spa oraz wszelkie miejsca, gdzie wykorzystywana jest ciepła woda. Produkt naszej firmy łączy zapotrzebowanie na produkcję energii elektrycznej z wytwarzaniem ciepła. Przy czym ciepła mamy cztery razy więcej niż energii elektrycznej. Jest to połączenie modułu fotowoltaicznego z solarem w jednym. Przy naszym produkcie można wykorzystać zapotrzebowanie na energię elektryczną, ciepłą wodę i niewielką przestrzeń potrzebną do ich montażu. Oczywiście, w naszej szerokości geograficznej jesteśmy nieco ograniczeni, ponieważ od listopada do kwietnia nasłonecznienie jest bardzo małe. Natomiast już od końca kwietnia do października możemy sprawnie generować energię elektryczną i słoneczną. Rozwiązanie to doskonale sprawdzi się m.in. w coraz popularniejszych splash parkach. Można to zrobić w obiegu zamkniętym, co powoduje, że latem nie zapłacimy ani grosza za ogrzanie wody. Co ważne, nasze produkty są certyfikowane nie tylko w Hiszpanii, skąd pochodzi firma, ale także przez instytuty niemieckie. W naszej szerokości geograficznej posiadamy już obiekty referencyjne, wyposażone w produkty Abora Solar, jesteśmy w trakcie realizacji takich obiektów w Polsce.   opisywał Jacek Rybczyński. Cieszę się też, że mogłem wziąć udział w konferencji i przedstawić osobom związanym z branżą nasze rozwiązania. Sam też z ciekawością wsłuchiwałem się w wystąpienia pozostałych uczestników. Bardzo ważne i inspirujące spotkanie - podsumował konferencję J. Rybczyński.

Ekonomiczne rozwiązania
Michał Włosowski, Kierownik Działu Sprzedaży firmy Pol-Glass Sp. z o.o.
, produkującej zjeżdżalnie wodne, place zabaw i atrakcje wodne dla dzieci, przedstawił nowoczesne rozwiązania oszczędzające energię. - Naszą odpowiedzią na oszczędności energetyczne jest produkcja zjeżdżalni z warstwą ocieplenia. Jak to działa? Otóż, standardową zjeżdżalnię pokrywamy warstwą pianki na bazie kauczuku, zamykamy to warstwą laminatu, grubość dostosowujemy do tego, jakie oszczędności musimy uzyskać energetycznie na obiekcie. Zdarzało nam się robić obiekty w Skandynawii, które miały aż 11 cm ocieplenia. Z naszych obliczeń i badań wynika, że jesteśmy w stanie w znaczący sposób zaoszczędzić energię, czyli utratę ciepła poprzez uciekanie jej ze zjeżdżalni wodnej. W Polsce jest sporo obiektów, które mają 15-20 lat. Ich operatorzy mają o czym myśleć. W przypadku nowszych zjeżdżalni musimy się skupić na prostych możliwościach, takich jak zastosowanie specjalnych korków do zjeżdżalni. Są to specjalne zabezpieczeni, które wstawiamy na starcie i na wylocie wanny, zapobiegające przemieszczaniu się zimnego powietrza po zamknięciu zjeżdżalni. Nie jest to duży koszt. Kolejnym elementem, nad którym warto pomyśleć jest oszczędzanie wody, która wpada do wanny hamownej i nasza firma też posiada specjalne zabezpieczenia. Cały czas pracujemy nad wprowadzeniem nowych rozwiązań i produktów. Zjeżdżalnie wodne cały czas ewaluują. – powiedział Michał Włosowski z firmy Pol-Glass Sp. z o.o.

W wydarzeniu wzięli także udział przedstawiciele branży ratowniczej. Mateusz Kujawa, Prezes Zarządu Fundacji Wodna Służba Ratownicza opowiedział o działalności swoich koordynatorów oraz przekonywał, że outsourcing ratowniczy to korzystne i ekonomiczne rozwiązanie dla zarządców obiektów basenowych.   Działamy już od 7 lat i zatrudniamy wielu ratowników w całej Polsce. Od początku koncentrujemy się na budowie dużego zespołu koordynatorów, którzy są odpowiednio przygotowani i przeszkoleni. Spotykamy się regularnie, żeby dopracować procedury. W swoich działaniach staramy się mieć konkretne standardy, dzięki temu możemy zapewnić tę samą jakość zarówno na północy jak i południu Polski - zapewniał M. Kujawa. Kierowany przez niego zespół liczy niemal tysiąc ratowników. - Jednym z wiodących tematów konferencji były koszty, dlatego też proponowany przez nas outsourcing ratowników to doskonałe rozwiązanie dla przedsiębiorców. Dzięki temu możemy zaplanować koszty, umówić się z firmą na konkretne wynagrodzenie, które będzie obowiązywać przez cały następny rok. Obecnie jest duża doza niepewności tego, co się jeszcze wydarzy i ten argument przemawia ponad wszystko. Zarządzający, dzięki temu, że zleci tę usługę na zewnątrz, może skoncentrować się na szukaniu źródeł dochodu, a prace związane z usługą ratownictwa powierzyć nam. - przekonywał prezes WSR. - To, że mogliśmy spotkać się w Krakowie jest niezwykle ważne dla budowania relacji w naszej branży. Wymiana doświadczeń i rozwiązań jest kluczowa w naszym wspólnym dążeniu do poprawy sytuacji w sektorze Pool&sSpa dodał M. Kujawa.

W ramach konferencji odbyły się cztery panele merytoryczne, poświęcone różnym obszarom zarządzania obiektami, w tym także aspektom prawnym, ustawodawczym, projektowym i informatycznym, w których wystąpiło łącznie 20 ekspertów.

Debata ekspercka

Ważnym punktem programu była debata ekspercka pt. „Branża Spa i nowa rzeczywistość – wyzwania, szanse, zagrożenia”, w której uczestniczyli: Beata Rogowska, Prezes Zarządu Parku Wodnego Kraków S.A. oraz Hotelu Swing Kraków, Marek Łuczyński, Prezes Zarządu Polskiej Izby Hotelarzy (PIH),  Łukasz Hawryło, Dyrektor Techniczny Elements Hotel&Spa grupa Górskie Resorty, Jacek Rybczyński przedstawiciel na Polskę Abora Advanced Solar Technology oraz Diana Sinkiewicz, Redaktor Naczelna portalu Basenprof.pl, pełniąca także funkcję moderatora dyskusji. Rozmówcy zastanawiali się m.in. nad różnymi strategiami biznesowymi w podejściu do obiektów w zależności od ich lokalizacji, trendów rynkowych, aktualnej i prognozowanej sytuacji ekonomicznej.

Perspektywa branży hotelarskiej
Marek Łuczyński, Prezes Zarządu Polskiej Izby Hotelarzy
przybliżył obecną sytuację z perspektywy branży hotelarskiej - Nastroje w branży są bojowe. Hotelarze się nie poddają w staraniach o to, by mieli jak największe obłożenie, żeby również przetrwali tę zimę. Mam nadzieję, że zima nie będzie jakaś groźna i rachunki za prąd nie zjedzą hotelarzy. Liczymy też na to, że wojna w Ukrainie zostanie wstrzymana i nastąpi pokój, bo wielu hotelarzy miejskich odetchnęłoby z ulgą. Niestety, dużo rzeczy nie jest zależnych od nas, ale to, co możemy zrobić, to z wielkim uśmiechem i radością przyjmować gości w naszych obiektach. - tłumaczył Marek Łuczyński z PIH, która oprócz hoteli – zrzesza także stowarzyszenia, m.in. Stowarzyszenie Hoteli Historycznych i PTTK. To są również szkoły hotelarsko-gastronomiczne, bo dbałość o przyszłych adeptów hotelarskich jest bardzo istotna, żeby kadry były jak najlepsze. Współpracujemy więc ze szkołami 1-go i 2-go stopnia. Jak to powiedział dziś Rzecznik MŚP, w jedności siła. Im więcej nas będzie w tego typu stowarzyszeniach, izbach o różnym profilu, tym nasz głos powinien być silniejszy. Obyśmy jednak nie wpadli w pułapkę, że im większa izba, tym ważniejsza czy fajniejsza. Liczy się skuteczność działania i pewne profilowanie organizacji. PIH zrzesza małe i średnie podmioty, nie mamy oferty dla dużych obiektów sieciowych. Każdy może znaleźć swoje miejsce na tym rynku. Zrzeszajmy się mądrze i działajmy mądrze – podkreślił Prezes Zarządu Polskiej Izby Hotelarzy.

Bardzo potrzebne wydarzenie: opinie uczestników

Arleta Turkacz, menedżer w procesie budowania 5* Spa - Diune Zdrojowa Hotels
przyznała, że takie konferencje jak ta, to doskonała okazja do spotkania osób z branży – Z roku na rok jestem coraz bardziej zachwycona formą konferencji. Mam nadzieję, że w kolejnej edycji spotkamy się w gronie 400 osób. Wydarzenie to jest tak bardzo potrzebne, że mam nadzieję iż siła jego rażenia dotrze do wszystkich hotelarzy i właścicieli zarządzających Aquaparkami w Polsce. Myślę, że siła w grupie. Powinniśmy spotykać się znacznie częściej, regularnie i poruszać tak ważne tematy nie tylko związane z kryzysem, ale także dotyczące sposobów zarabiania pieniędzy w branży hotelowej, wellness czy fitness – mówiła Arleta Turkcz, Diune Zdrojowa Hotels.

Podobnego zdania jest Grzegorz Wojciul, Wiceprezes firmy Anchem Sp. z o.o. Z Portalem Basenprof.pl jesteśmy związani praktycznie od początku jego istnienia. Dlatego też nie wyobrażam sobie by nie uczestniczyć w tym istotnym dla branży spotkaniu. Konferencja jest dla nas miejscem spotkań z ludźmi, którzy reprezentują naszą branżę oraz mierzą się z podobnymi wyzwaniami. Uważam, że szczególnie w obecnych czasach jest to potrzebne. Odbyliśmy sporo obiecujących rozmów. Gośćmi naszego stoiska byli m.in. zarządcy obiektów basenowych, właściciele hoteli oraz osoby zainteresowane naszą ofertą. Rozmowy, które przeprowadziliśmy były owocne i wynieśliśmy z nich morze cennych informacji – opowiadał Grzegorz Wojciul, wiceprezes firmy Anchem Sp. z o.o.

Wspaniała impreza, ciekawi ludzie. Polecam udział w tej konferencji. Wszystkie panele i prezentacje były bardzo interesujące, a szczególnie wystąpienie Rzecznika MŚP - powiedział Witold Kołacz, reprezentujący firmę Berndorf Badenbau.

Entuzjazmu z udziału w wydarzenia nie kryli także przedstawiciele TK HOLDING, dr inż. arch. Andrzej Truszczyński oraz mgr inż. arch. Paweł Kobierzewski – Konferencja jest nam szczególnie bliska, ponieważ od lat współpracujemy z Portalem Basenprof.pl, a że tym razem odbyła się na południu Polski, skąd pochodzimy, jest nam podwójnie miło. Takie wydarzenia są w obecnych czasach bardzo potrzebne. Ostatnie lata dobitnie nam pokazały jak bardzo potrzebujmy spotkań i rozmów. Co ważne, mamy tu możliwość wymiany doświadczeń z przedstawicielami czołowych polskich firm związanych z branżą basenową. Takie konwersacje na co dzień nie są możliwe lub są bardzo ograniczone. Tutaj, w jednym miejscu, mieliśmy możliwość tworzenia relacji, które w przyszłości przysłużą się polepszeniu stanu naszego sektora - powiedział dr inż. arch. Andrzej Truszczyński.

Cieszę się, że tutaj jestem, ponieważ to dla mnie możliwość zebrania informacji, pewnych szczegółów funkcjonowania obiektów, doświadczenia tych, którzy już tutaj działają i spotykają się od lat, rozmawiają o swoich problemach i sposobach na ich rozwiązanie. Pozyskaną tu wiedzę wykorzystam do sprawniejszego działania zarządzanego przeze mnie obiektu – powiedział Michał Fita, Dyrektor Centrum Kultury i Sportu w Kietrzu, podkreślając, że możliwość bezpośredniej rozmowy z Rzecznikiem MŚP była wartością dodaną tej konferencji, z której chętnie skorzystał. 

Nasza gmina ma zamiar realizować inwestycję basenową. Dlatego chcieliśmy poznać firmy i nowoczesne rozwiązania, które moglibyśmy wykorzystać, jak również poznać praktyków, z którymi moglibyśmy nawiązać kontakty i wesprzeć się ich wiedzą i doświadczeniem - powiedział Maciej Zieliński, reprezentujący gminę Krzeszowice.

Jestem bardzo mile zaskoczona. Jest tu wielu przedstawicieli firm, którzy mają bardzo dużą wiedzę merytoryczną. Dosyć krótkie prezentacje pomagają nakreślić, czym się zajmuje firma, do tego stoiska, przy których można podyskutować, rozwinąć temat, który nasunie się w trakcie prezentacji. powiedziała  Karolina Skinder, Centrum Sportowo-Rehabilitacyjne Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. - Konferencja jest bardzo potrzebna i na czasie. Rozmawiamy o możliwości oszczędzania energii, modernizacji w tym kierunku. Pokazywane są tu nowoczesne rozwiązania i naprawdę warto tu być, zdobywać wiedzę i nowe inspiracje. W kuluarach rozmawiamy z innymi kierownikami obiektów, wymieniamy się pomysłami na marketing, na rozwój, eventy. Jak najbardziej jest to potrzebne – zapewniła K. Skinder.

– Bierzemy udział w największych i najważniejszych wydarzeniach branżowych. Ta konferencja zorganizowana jest bardzo dobrze, na wysokim poziomie. Dodam, jako przedstawiciel firmy włoskiej, że podczas wczorajszej kolacji było dobre wino i dobre jedzenie, co wcale nie jest regułą na konferencjach. Bravissimo! - podkreślił Mateusz Szturomski, przedstawiciel Myrtha Pools.

Konferencja jest jak najbardziej potrzebna. Jest tu sporo firm. Przyjechaliśmy tu po to, by spotkać się z potencjalnymi klientami i porozmawiać na tematy branżowe. Udało nam się odbyć kilka ciekawych rozmów. –powiedział Dariusz Kiczek z firmy Base System.

Integracja branży, rozmowy, zarówno te w kuluarach jak i na sali wykładowej to bardzo potrzebna w dzisiejszych czasach możliwość spędzenia czasu z takimi fantastycznymi ludźmi, jak minister Adam Abramowiczpodsumował Robert Hołda, Kryta Pływalnia im. Jana Kota w Bochni, Stowarzyszenie Polskie Aquaparki i Pływalnie.

Okiem organizatora

– Mamy za sobą bardzo dynamiczne dwa dni konferencji, w trakcie których dyskutowaliśmy o wyzwaniach dla branży. Towarzyszyła nam masa rozwiązań technologicznych związanych z oszczędnością, bezpieczeństwem na obiektach i zarządzaniem. Zdobyliśmy wiele cennej wiedzy, która z pewnością posłuży uczestnikom w codziennym zarządzaniu swoimi obiektami. Cieszymy się, że mogliśmy gościć tak liczne grono ekspertów, partnerów, patronów. To dla nas, jako organizatorów, bardzo ważne. Feedback konferencji jest bardzo pozytywny, co jest dla nas podwójnie wartościowe. Staramy się naszym zarządcom obiektów, służyć wsparciem. Jesteśmy portalem niosącym informacje i kreującym trendy, tym bardziej cieszy nas to, że wydarzenie było tak bardzo udane. W przyszłym roku spotykamy się na kolejnych konferencjach, mam nadzieję w jeszcze liczniejszym gronie –
podsumowała Diana Sinkiewicz, Redaktor Naczelna Portalu Basenprof.pl, prezes zarządu Agencji Rozwoju Infrastruktury Basenowej, wiceprezes Zachodniopomorskiego Związku Przedsiębiorców i Pracodawców.

Organizatorem
IV Konferencji Hotel Spa BASENY i SAUNARIA: Bezpieczeństwo - Eksploatacja - Zarządzanie był Portal Basenprof.pl, największy serwis informacyjny dla branży Pool&Spa.

Patronat nad wydarzeniem sprawowali:
Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorstw, Zachodniopomorski Związek Przedsiębiorców i Pracodawców, Polska Izba Hotelarzy, Agencja Rozwoju Infrastruktury Basenowej oraz Akademia Pool Experts.

Partnerem strategicznym konferencji
była firma Abora Advanced Solar Technology Innowacyjne moduły solarne.

Dziękujemy Partnerom i Patronom IV Konferencji Hotel SPA BASENY I SAUNARIA: Bezpieczeństwo – Eksploatacja – Zarządzanie:


 
Poznaj naszych Partnerówwww.basenprof.pl/pliki/3426.pdf

Więcej o konferencji: www.konferencja.basenprof.pl

Fotorelacja z 2-dniowej konferencji poniżej.
Przeczytaj także:
„Rzecznik MŚP o działaniach dla branży Pool/Spa”
- www.basenprof.pl/aktualnosci/3423/rzecznik_msp_o_dzialaniach_dla_branzy_pool-spa.html

„Nagroda portalu Basenprof dla Rzecznika MŚP” - www.basenprof.pl/aktualnosci/3422/nagroda_portalu_basenprof_dla_rzecznika_msp.html

„IV Konferencja Hotel Spa BASENY i SAUNARIA za nami” - www.basenprof.pl/aktualnosci/3418/iv_konferencja_hotel_spa_baseny_i_saunaria_za_nami.html

„Przedstawiamy Prelegentów IV Konferencji Hotel Spa BASENY i SAUNARIA” - www.basenprof.pl/aktualnosci/3413/przedstawiamy_prelegentow_iv_konferencji_hotel_spa_baseny_i_saunaria.html

zamknij

Przeczytaj także

Nowa generacja czyszczenia basenów
Dolphin LIBERTY to najnowsza seria trzech bezprzewodowych odkurzaczy przeznaczonych do czyszczenia małych i średnich basenów publicznych i prywatnych. Konstrukcja robota w połączeniu z wydajnym systemem [...]

zamknij

Polecamy firmy


Konferencja Hotel Spa Baseny i Saunaria


Academy od Pool Experts


Agencja Rozwoju Infrastruktury Basenowej



Copyrigth Basenprof © 2012-2024. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie bez zgody Wydawcy zabronione.