
Foto - portal Basenprof
2025-10-08
II Kongres Kobiet Branży Pool/Spa - relacja z wydarzenia
W dniach 1-2 października 2025 roku w Hotelu Forest Park Resort & Spa odbył się II Kongres Kobiet Branży Pool/Spa. Celem wydarzenia było promowanie i wsparcie rozwoju kobiet jako liderów i menedżerów w branży poprzez wymianę doświadczeń, zdobywanie wiedzy i budowanie sieci kontaktów.
Kongres rozpoczął się od powitania uczestniczek, wśród których obecne były menedżerki Aquaparków, pływalni, obiektów sportowo-rekreacyjnych, hoteli Spa, inwestorki oraz Partnerzy kongresu reprezentujący wiodące firmy w branży takie jak: Funam, Variopool Polska, Yeye Made in Nature, Gotix, Berndorf Baderbau, Berkovicz Tatra Cosmetics, Firma Mazur oraz Osom Group.
Uczestniczki miały okazję wziąć udział w inspirujących debatach i rozmowach, które dotyczyły zarówno wyzwań, jak i sukcesów kobiet w branży. Poruszano tematy związane z zarządzaniem, innowacjami oraz rozwojem osobistym, co sprzyjało budowaniu sieci kontaktów i wzajemnemu wsparciu.
Kongres rozpoczął się od powitania uczestniczek, wśród których obecne były menedżerki Aquaparków, pływalni, obiektów sportowo-rekreacyjnych, hoteli Spa, inwestorki oraz Partnerzy kongresu reprezentujący wiodące firmy w branży takie jak: Funam, Variopool Polska, Yeye Made in Nature, Gotix, Berndorf Baderbau, Berkovicz Tatra Cosmetics, Firma Mazur oraz Osom Group.
Uczestniczki miały okazję wziąć udział w inspirujących debatach i rozmowach, które dotyczyły zarówno wyzwań, jak i sukcesów kobiet w branży. Poruszano tematy związane z zarządzaniem, innowacjami oraz rozwojem osobistym, co sprzyjało budowaniu sieci kontaktów i wzajemnemu wsparciu.
Program wypełniony był różnorodnymi atrakcjami, w tym panelami dyskusyjnymi, warsztatami, prelekcjami. Wśród uczestniczek znalazły się znane i cenione liderki oraz eksperci, którzy dzielili się swoim doświadczeniem, wyzwaniami oraz strategiami rozwoju. W trakcie Kongresu poruszono obszerną tematykę - poniżej pokrótce przedstawiamy co działo się w ciągu dwóch intensywnych dni naszego wydarzenia.
Sesja tematyczna pn. „Logoterapia czyli życie z sensem – wartości, odpowiedzialność oraz wybór” poprowadzona przez Coacha Kryzysowego, logoterapeutkę, właścicielkę Momentum Solutions Coaching, Dorotę Lapinski była inspirującym i zwięzłym przedstawieniem kluczowych idei logoterapii, podkreślając znaczenie życia z sensem poprzez świadome wybieranie wartości, branie odpowiedzialności za swoje decyzje oraz aktywne poszukiwanie celu w codziennych doświadczeniach.
Sesja tematyczna pn. „Logoterapia czyli życie z sensem – wartości, odpowiedzialność oraz wybór” poprowadzona przez Coacha Kryzysowego, logoterapeutkę, właścicielkę Momentum Solutions Coaching, Dorotę Lapinski była inspirującym i zwięzłym przedstawieniem kluczowych idei logoterapii, podkreślając znaczenie życia z sensem poprzez świadome wybieranie wartości, branie odpowiedzialności za swoje decyzje oraz aktywne poszukiwanie celu w codziennych doświadczeniach.
Sesja warsztatowa pn. ”Public Relations i zarządzanie wizerunkiem organizacji” poprowadzona przez Jarosława Nieradkę właściciela firmy szkoleniowo-doradczej Profiteo Group, wykładowcę Uniwersytety Zioelonogórskiego i Przewodniczącego Organizacji Pracodawców Ziemi Lubuskiej cieszyła się dużym uznaniem - podkreślała znaczenie strategicznego budowania i utrzymywania pozytywnych relacji z otoczeniem, które wpływają zarówno na reputację firmy na zewnątrz, jak i na motywację oraz zaangażowanie pracowników wewnątrz organizacji.
Sesja naukowa pn. „Siła zapachu – Aromaterapia jako metoda wspierająca dobrostan psychiczny i jej znaczący wpływ na obszary emocji i pamięci” poprowadzona przez neurobiopsycholog z Uniwewrsytetu Gdańskiego Klaudię Bochniarz była niezwykle ciekawa. Badaczka wprowadziła nas w odległy świat Wietnamu, gdzie prowadzi badania w swoim przewodzie doktorskim. Przedstawione wyniki wykazały, że aromaterapia ma pozytywny wpływ na dobrostan psychiczny, szczególnie wspierając regulację emocji oraz poprawę pamięci, co potwierdza jej skuteczność jako metody wspierającej funkcje poznawcze i emocjonalne.
Prelekcja Klaudii Trąbińskiej Manager Spa i Rekreacji w Pałac i Folwark Łochów nt. „Kobiety, które inspirują: Początki w świecie SPA – wyzwania, lekcje i doświadczenia. Czy dostajemy wsparcie na starcie naszej drogi?” pokazała, że kobiety rozpoczynające karierę w branży SPA napotykają wiele wyzwań i często muszą samodzielnie pokonywać trudności. Jednak dzięki wzajemnej inspiracji, wymianie doświadczeń oraz stopniowo rosnącemu wsparciu środowiska, coraz więcej z nich odnajduje siłę do rozwoju i osiągania sukcesów w tej branży.
Podczas Kongresu rozmawialiśmy także o konieczności zrzeszania się w branżowych organizacjach. Przedstawiciele Stowarzyszenia Polskie Aquaparki i Pływalnie Zbigniew Szwarc i Karolina Skinder, przedstawili czym zajmuje się organizacja reprezentująca środowisko basenowe i jakie ma plany na najbliższy rok.
Liliana Firek Dyrektor GOSIR Krośnice „Krośnicka Przystań” opowiedziała o kwestii zatrudniana pracowników w obiekcie sportowo-rekreacyjnym – praktyczne aspekty: trudności i szanse w dobie deficytów na rynku pracy. Prelekcja poruszyła wyzwania związane z zatrudnianiem w obiektach sportowo-rekreacyjnych w dobie deficytu pracowników, podkreślając jednocześnie szanse wynikające z elastyczności i inwestycji w rozwój zespołu.
Poprowadzona przez Magdaleną Ruszecką Manager Spa & Wellness w hotelu Mövenpick Resort & Spa oraz Tremonti Hotel Karpacz Sesja tematyczna pn. „Coachingowe zarządzanie zespołem w SPA & Wellness – teoria, praktyka, efekty”, podkreśliła, że skuteczne zarządzanie zespołem opiera się na inspirowaniu, motywowaniu i wspieraniu pracowników poprzez coaching, co przekłada się na lepszą współpracę, zaangażowanie oraz wyższą jakość usług w obiektach SPA i Wellness.
„Zawód ratownik Wodny – nieprzewidywalność, huragany, powodzie, poszukiwania – myślicie, że ratownictwo to nudy, siedzenie i machanie gwizdkiem? Historia o pasji i wyzwaniach…” Prelekcja Karoliny Kłodnickiej koordynator regionalnej, ratownika wodnego Wodnej Służby Ratowniczej ukazała, że zawód ratownika wodnego to pełna pasji i wyzwań praca, wymagająca gotowości na nieprzewidywalne sytuacje, takie jak powodzie czy akcje poszukiwawcze, zdecydowanie wykraczająca poza stereotypowe „siedzenie i machanie gwizdkiem”.
Monika Pinkawa – Gagoś Kierownik działu Marketingowo-Operacyjnego Katowickich pływalni – Katowickie Wodociągi S.A opowiedziała nam „Jak wygląda zarządzanie wieloma obiektami jednocześnie. Wielozadaniowość z perspektywy managerki.” Monika przedstawiła wyzwania i umiejętności niezbędne do efektywnego zarządzania wieloma obiektami jednocześnie, podkreślając rolę wielozadaniowości, organizacji czasu oraz elastyczności z perspektywy doświadczonej managerki. Ciekawie wypadły statystyki odwiedzin trzech katowickich basenów, które jasno wskazały, że zapotrzebowanie na tego typu obiekty jest bardzo duże i przy odpowiednio prowadzinej strategii i działaniach marketingowych, nowo otwierająca się pływalnia natychmiast znajduje nowych klientów.
Bożena Kubień Managerka i twórczyni konceptu SPA EXCELLENCE opowiedziała o swoim autorskim projekcie „Spa Excellence – 5-gwiazdkowa obsługa gościnności Spa” – pomiar i zarządzanie jakością, gościnność, relacje, rentowne i autorskie menu, personalizacja usług, kultura feedbacku, budowanie lojalności = zysk i rentowność”. Prelekcja ukazała, że osiągnięcie 5-gwiazdkowej obsługi w Spa wymaga systematycznego pomiaru i zarządzania jakością, dbałości o gościnność i relacje z gośćmi, tworzenia rentownego i unikalnego menu, personalizacji usług oraz otwartej kultury feedbacku, co przekłada się na budowanie lojalności klientów, a w konsekwencji na wyższy zysk i rentowność obiektu.
Redaktor Naczelna Portalu Basenprof oraz Prezes Agencji Rozwoju Infrastruktury Basenowej Diana Sinkiewicz podczas II kongresu opowiedziała o dobrych praktykach na basenach – Dostępność plus. Omówiła zapisy prawne w oparciu o wytyczne Europejskiego Aktu o Dostępności (EAA), przeniesione na grunt polski w ustawie z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności oraz ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Przedstawiła obowiązki, które w przedmiotowym zakresie muszą wypełnić zarówno obiekty publiczne, jak i HoReCa, a także co należy zrobić, aby uniknąć kar podczas kontroli np. PFRON.
W drugiej prelekcji Diana Sinkiewicz przedstawiła jedyny w Polsce projekt pn. Academy of Pool Experts – program dofinansowany z UE dla rozwoju zawodowego pracowników i kadry managerskiej branży pool/spa. Dzięki APE obiekty i firmy z branży mogą bezkosztowo szkolić kierunkowo swoich pracowników, a także zlecić audyty (m.in. bezpieczeństwa, zarządzania czystością) i uzyskać potrzebną dokumentację.
W trakcie Kongresu odbyła się również debata branżowa pn. „Wyzwania i kierunki dla branży Pool/Spa”, w której udział wzięli przedstawiciele firm partnerskich:
- Anna Wojdała - Variopool Sp. z o.o.
- Angelika Olsza - YEYE Made in Nature
- Edyta Szcześniak - Berkovicz Tatra Cosmetics
- Dominika Ślączka - OSOM Group / Firmy Mazur
- Łukasz Hawryło - Górskich Resortów
- Jacek Lepski - Berndorf Baderbau Sp. z o.o.
- Jakub Bożek - Gotix Sp. z o.o.
Moderatorem spotkania był Jacek Sinkiewicz Dyrektor Technologii i Zarządzania Portalu Basenprof, wiceprezes Agencji rozwoju Infrastruktury Basenowej i manager Parku Wodnego Koszalin. Rozmowa podczas debaty skoncentrowała się na aktualnych potrzebach sektora, oraz potrzebach wdrażania innowacji. Paneliści zgodnie stwierdzili, że udana inwestycja zależy od odpowiedniego planowania i projektowania – żeby obiekt był rentowny i odniósł na rynku sukces, potrzebny jest dobry plan już na etapie wizji. Omówiono także kierunki rozwoju a także najnowsze propozycje produktowe w dziedzinie Wellness, saunariów oraz dezynfekcji.
- Anna Wojdała - Variopool Sp. z o.o.
- Angelika Olsza - YEYE Made in Nature
- Edyta Szcześniak - Berkovicz Tatra Cosmetics
- Dominika Ślączka - OSOM Group / Firmy Mazur
- Łukasz Hawryło - Górskich Resortów
- Jacek Lepski - Berndorf Baderbau Sp. z o.o.
- Jakub Bożek - Gotix Sp. z o.o.
Moderatorem spotkania był Jacek Sinkiewicz Dyrektor Technologii i Zarządzania Portalu Basenprof, wiceprezes Agencji rozwoju Infrastruktury Basenowej i manager Parku Wodnego Koszalin. Rozmowa podczas debaty skoncentrowała się na aktualnych potrzebach sektora, oraz potrzebach wdrażania innowacji. Paneliści zgodnie stwierdzili, że udana inwestycja zależy od odpowiedniego planowania i projektowania – żeby obiekt był rentowny i odniósł na rynku sukces, potrzebny jest dobry plan już na etapie wizji. Omówiono także kierunki rozwoju a także najnowsze propozycje produktowe w dziedzinie Wellness, saunariów oraz dezynfekcji.
W pierwszym dniu Kongresu odbyła się uroczysta kolacja branżowa, która była okazją do integracji uczestników oraz podsumowania dotychczasowych osiągnięć w branży Pool/Spa. Podczas wydarzenia Redaktor Naczelna Portalu Basenprof wręczyła certyfikaty „Liderka Branży Pool/Spa 2025” – prestiżowe wyróżnienie przyznawane kobietom związanym z sektorem pool/spa. To wydarzenie podkreśliło rolę kobiet jako kluczowych postaci w branży oraz promowało ich sukcesy, inspirując do dalszych działań na rzecz innowacji i podnoszenia jakości usług.
THE BEST TEAM EVER - tak bawiliśmy się po części oficjalnej bankietu II Kongresu Kobiet Branży Pool/Spa. 10 drużyn zaangażowanych w zabawę i rywalizację w grze, w której padały pytania również z dziedziny pool/spa uczestniczyły w niecodziennym wydarzeniu, jakim był teleturniej z profesjonalną oprawą i fantastycznymi prowadzącymi. Tą fantastyczną atrakcję zapewniła nam firma Ekspedycja Express z Wrocławia – był to show w najlepszym wydaniu.
Dodatkową atrakcją przygotowaną przez Hotel Forest Resort & Spa był seans saunowy zrealizowany specjalnie z myślą o naszych uczestniczkach.
Kongres Kobiet Branży Pool/Spa to nie tylko okazja do zdobycia wiedzy i umiejętności, ale także platforma do budowania społeczności kobiet aktywnie kształtujących przyszłość branży pool/spa w Polsce. Wydarzenie podkreśliło rolę kobiet jako liderek i innowatorek, inspirując do dalszego rozwoju i współpracy.
Serdecznie dziękujemy wszystkim za aktywny udział, zaangażowanie oraz pozytywną energię, które uczyniły to wydarzenie tak wyjątkowym. Wasza obecność i entuzjazm były dla nas nieocenioną motywacją do dalszych działań – do zobaczenia na kolejnych spotkaniach!
Już dziś zapraszamy Państwa na nasze drugie cykliczne wydarzenie – VIII Konferencję Hotel Spa BASENY I SAUNARIA, która odbędzie się w II połowie marca 2026 r. w Warszawie.
Więcej informacji znajduje się pod adresem: www.konferencja.basenprof.pl/konferencja/
Serdecznie dziękujemy wszystkim za aktywny udział, zaangażowanie oraz pozytywną energię, które uczyniły to wydarzenie tak wyjątkowym. Wasza obecność i entuzjazm były dla nas nieocenioną motywacją do dalszych działań – do zobaczenia na kolejnych spotkaniach!
Już dziś zapraszamy Państwa na nasze drugie cykliczne wydarzenie – VIII Konferencję Hotel Spa BASENY I SAUNARIA, która odbędzie się w II połowie marca 2026 r. w Warszawie.
Więcej informacji znajduje się pod adresem: www.konferencja.basenprof.pl/konferencja/
Autor: Natalia Nowacka - portal Basenprof
Przeczytaj także:
„Podsumowanie VII Konferencji Hotel Spa Baseny i Saunaria” - www.basenprof.pl/artykuly/3959/podsumowanie_vii_konferencji_hotel_spa_baseny_i_saunaria.html
„I Kongres Kobiet Branży Pool/Spa - relacja z wydarzenia” - www.basenprof.pl/artykuly/3889/i_kongres_kobiet_branzy_pool-spa_-_relacja_z_wydarzenia.html
„Podsumowanie VII Konferencji Hotel Spa Baseny i Saunaria” - www.basenprof.pl/artykuly/3959/podsumowanie_vii_konferencji_hotel_spa_baseny_i_saunaria.html
„I Kongres Kobiet Branży Pool/Spa - relacja z wydarzenia” - www.basenprof.pl/artykuly/3889/i_kongres_kobiet_branzy_pool-spa_-_relacja_z_wydarzenia.html
zamknij

Przeczytaj także
SUITMATE - suszarka do strojów kąpielowych

SUITMATE to innowacyjne urządzenie basenowe do suszenia strojów kąpielowych.
Suszarko-wirówka SUITMATE wprowadza nową jakość na basenach i w Spa, pozwalając odwiedzającym na szybkie i efektywne wysuszenie [...]























































