Rozmowy branżowe Napisz o wydarzeniu Dodaj firmę Academy of Pool Experts Newsletter
Artykuły - rozwiązania dla obiektówwięcej artykułów










Ostatnie komentarze:
  • 2022-05-18 08:17:57 - Bartek
    No i wszystko jasne :-)
  • 2022-05-17 20:27:11 - Łukasz
    Okazało się że czujnik jest uszkodzony i PH jest ok.7.5 także pytanie nieaktualne..
  • 2022-05-16 08:08:40 - Łukasz
    Mam basen ogrodowy 35m3, z filtrem piaskowym i ozonatorem. W zasadzie od początku ozonowania mam problem ze zbyt niskim ph, przez chwilę było ok, ale ostatnio znow spadło i to [...]

  • POSitive ESOK - terminal POS
    Dodaj komentarz
    2
    2013-11-27
    Kompleksowe zarządzanie obsługą Klienta na basenach - POSitive ESOK
    W ostatnim czasie powstało kilkadziesiąt kluczowych inwestycji sportowych. Prężnie rozwija się budowa pływalni i aquaparków, a zapotrzebowanie na takie obiekty jest wciąż duże. Baseny wymagają dobrego zarządzania, ponieważ są obarczone wysokimi kosztami eksploatacyjnymi. Na rynku istnieją już systemy informatyczne do zarządzania przedsiębiorstwem, dedykowane w szczególności dla aquaparków, krytych pływalni i basenów. Najnowszym rozwiązaniem jest Elektroniczny System Obsługi Klienta (POSitive ESOK). Taki zintegrowany system zapewnia managerom/właścicielom obiektu pełną kontrolę kluczowych obszarów działalności w obiekcie.

    Aby dopasować kompleksowe rozwiązanie przede wszystkim należy dokładnie przeprowadzić analizę przedwdrożeniową oraz wybrać ofertę pod specyfikę danego obiektu. Często oferta dedykowana konkretnej inwestycji jest niewiele droższa od najtańszej, a spełnia oczekiwania przyszłego zarządcy obiektu. Innym sposobem jest wybór renomowanych rozwiązań dużych firm, które nie tylko produkują oprogramowanie, ale przynajmniej raz w roku aktualizują swoje produkty.

    Należy umiejętnie powiązać nowoczesne rozwiązania, poprzedzone właściwą analizą potrzeb obiektu oraz dostosować system ESOK tak, aby wykorzystywał maksymalną jego funkcjonalność, lokalizację i potrzeby użytkowników. Oprogramowanie powinno być "uszyte na miarę". Nie należy wybierać rozwiązań tzw. pudełkowych. Na rynku polskim jest wiele systemów oferowanych w całości, bez możliwości sprzedaży ich w modułach, wyposażonych w funkcje często zbędne lub w rzeczywistości niespełniające swojej roli, za które i tak trzeba zapłacić. Oprogramowanie powinno być nowoczesne i ergonomiczne, aby zapewniało szybką sprzedaż, najlepiej w technologii dotykowej. To pozwala zniwelować kolejki na wejściu do obiektu w najgorętszych okresach, co w sezonie staje się wybawieniem. Natomiast w porze o mniejszym natężeniu ruchu, pozwala kierować obciążenie na jedną, dwie kasy strategiczne. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom czas obsługi zostaje maksymalnie skrócony a dokonywanie bezgotówkowych zakupów na terenie całego obiektu podnosi średnią wartość zakupionych usług, zapewniając tym samym większy obrót.

    POSitive ESOK, czyli system nowoczesnych rozwiązań:
    • zarządzanie obiektami sportowymi, SPA&Wellness, aquaparkami, basenami, wyciągami narciarskimi, centrami i parkami rozrywki, muzeami oraz innymi obiektami użyteczności publicznej;
    • pełna integracja z wieloma urządzeniami (terminale dotykowe POS, transpondery, bramki wejściowe, itp.);
    • obsługa stanowisk kasowych we wszystkich strefach obiektu i zarządzanie stanowiskami POS (m.in. różne formy płatności w poszczególnych strefach, przypisywanie użytkowników, listy produktów);
    • obsługa oraz dowolne definiowanie karnetów i abonamentów;
    • rezerwacja i sprzedaż wejściówek/biletów dla Klientów indywidualnych lub grup;
    • grafik rezerwacji (również internetowych) z kontrolą obłożenia;
    • rezerwacje i wyposażenia dla grup - możliwość rozliczenia całej grupy na jednym rachunku;
    • informowanie gościa o pozostałym do wykorzystania kredycie i czasie pobytu - zarządzanie transponderami;
    • automatyczne obciążanie rachunku gościa dodatkowymi należnościami (np. za zakupy w barze, za przekroczenie czasu pobytu itp.);
    • prosty i przejrzysty interfejs sprzedaży na terminalach dotykowych: współpraca z systemem kas w zakresie prowadzenia i zamykania rachunków gości, fakturowania, definiowania cenników, kalkulacji cen, przydzielania rabatów, tworzenia programów promocyjnych itp.;
    • raporty sprzedaży kasowej i pobytów gości (konwersje danych, analizy i raporty: sprzedaży, obsługi Klienta, kontroli dostępu itp.);
    • analizy obrotów i frekwencji z wykresami graficznymi i eksportem do Excela;
    • współpraca z programem POSitive CRM w zakresie organizowania imprez (grupy urodzinowe dla dzieci, imprezy integracyjne dla firm itp.) oraz rozbudowanej rezerwacji wejściówek;
    • definiowanie, obsługa i zarządzanie kampaniami promocyjnymi i programami lojalnościowymi (współpraca z aplikacją blue pocket);
    • integracja z innymi systemami zarządzającymi w obiekcie, np.: gastronomicznym POSitive Restaurant, finansowo-księgowym Bastion ERP, zarządzającym budynkiem systemem BMS.
    Autor: Krzysztof Skibiński, Project Manager LSI Software
    Materiały: www.lsisoftware.pl
    
    Komentarze
    Rysiek
    2013-11-28 11:49:35
    Przy dużym ruchu zdecydowanie sprawdzają się ekrany dotykowe. Wprowadziliśmy je kilka lat temu przy okazji wymiany systemu, bo doszła nam też nowa hala sportowa. Na początku był spory opór pracowników, ale gdy się przekonali, to teraz nie wyobrażają sobie pracy bez tego.
    Odpowiedz
    Agnieszka
    2014-04-11 10:32:42
    Zintegrowany system jest idealnym rozwiązaniem, dla kontroli nie tylko personelu ale też zasobów (szczególnie jeśli obiekt ma też restaurację, spa i inne uługi). Klienci nie wyobrażają sobie teraz innej możliwości obsługi na basenach...ma to oni muszą być zadowoleni i wrócić w to samo miejsce.
    Odpowiedz
    
    zamknij

    Przeczytaj także

    MOSiR Łódź szykuje atrakcje na sezon letni
    Szmaragdowa riwiera, nowe flamingi, atrakcje dla dzieci i wiele więcej – obiekty Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Łodzi szykują się na zbliżający się sezon letni. Łodzianie mogą korzystać z atrakcji [...]
    Partnerzy



    Copyrigth Basenprof © 2012-2022. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie bez zgody Wydawcy zabronione.