Rozmowy branżowe Konferencje Academy of Pool Experts Dodaj firmę Newsletter TV Basenprof
Artykuły - rozwiązania dla obiektówwięcej artykułów


















POSitive ESOK - terminal POS

2013-11-27
Kompleksowe zarządzanie obsługą Klienta na basenach - POSitive ESOK
W ostatnim czasie powstało kilkadziesiąt kluczowych inwestycji sportowych. Prężnie rozwija się budowa pływalni i aquaparków, a zapotrzebowanie na takie obiekty jest wciąż duże. Baseny wymagają dobrego zarządzania, ponieważ są obarczone wysokimi kosztami eksploatacyjnymi. Na rynku istnieją już systemy informatyczne do zarządzania przedsiębiorstwem, dedykowane w szczególności dla aquaparków, krytych pływalni i basenów. Najnowszym rozwiązaniem jest Elektroniczny System Obsługi Klienta (POSitive ESOK). Taki zintegrowany system zapewnia managerom/właścicielom obiektu pełną kontrolę kluczowych obszarów działalności w obiekcie.

Aby dopasować kompleksowe rozwiązanie przede wszystkim należy dokładnie przeprowadzić analizę przedwdrożeniową oraz wybrać ofertę pod specyfikę danego obiektu. Często oferta dedykowana konkretnej inwestycji jest niewiele droższa od najtańszej, a spełnia oczekiwania przyszłego zarządcy obiektu. Innym sposobem jest wybór renomowanych rozwiązań dużych firm, które nie tylko produkują oprogramowanie, ale przynajmniej raz w roku aktualizują swoje produkty.

Należy umiejętnie powiązać nowoczesne rozwiązania, poprzedzone właściwą analizą potrzeb obiektu oraz dostosować system ESOK tak, aby wykorzystywał maksymalną jego funkcjonalność, lokalizację i potrzeby użytkowników. Oprogramowanie powinno być "uszyte na miarę". Nie należy wybierać rozwiązań tzw. pudełkowych. Na rynku polskim jest wiele systemów oferowanych w całości, bez możliwości sprzedaży ich w modułach, wyposażonych w funkcje często zbędne lub w rzeczywistości niespełniające swojej roli, za które i tak trzeba zapłacić. Oprogramowanie powinno być nowoczesne i ergonomiczne, aby zapewniało szybką sprzedaż, najlepiej w technologii dotykowej. To pozwala zniwelować kolejki na wejściu do obiektu w najgorętszych okresach, co w sezonie staje się wybawieniem. Natomiast w porze o mniejszym natężeniu ruchu, pozwala kierować obciążenie na jedną, dwie kasy strategiczne. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom czas obsługi zostaje maksymalnie skrócony a dokonywanie bezgotówkowych zakupów na terenie całego obiektu podnosi średnią wartość zakupionych usług, zapewniając tym samym większy obrót.

POSitive ESOK, czyli system nowoczesnych rozwiązań:
• zarządzanie obiektami sportowymi, SPA&Wellness, aquaparkami, basenami, wyciągami narciarskimi, centrami i parkami rozrywki, muzeami oraz innymi obiektami użyteczności publicznej;
• pełna integracja z wieloma urządzeniami (terminale dotykowe POS, transpondery, bramki wejściowe, itp.);
• obsługa stanowisk kasowych we wszystkich strefach obiektu i zarządzanie stanowiskami POS (m.in. różne formy płatności w poszczególnych strefach, przypisywanie użytkowników, listy produktów);
• obsługa oraz dowolne definiowanie karnetów i abonamentów;
• rezerwacja i sprzedaż wejściówek/biletów dla Klientów indywidualnych lub grup;
• grafik rezerwacji (również internetowych) z kontrolą obłożenia;
• rezerwacje i wyposażenia dla grup - możliwość rozliczenia całej grupy na jednym rachunku;
• informowanie gościa o pozostałym do wykorzystania kredycie i czasie pobytu - zarządzanie transponderami;
• automatyczne obciążanie rachunku gościa dodatkowymi należnościami (np. za zakupy w barze, za przekroczenie czasu pobytu itp.);
• prosty i przejrzysty interfejs sprzedaży na terminalach dotykowych: współpraca z systemem kas w zakresie prowadzenia i zamykania rachunków gości, fakturowania, definiowania cenników, kalkulacji cen, przydzielania rabatów, tworzenia programów promocyjnych itp.;
• raporty sprzedaży kasowej i pobytów gości (konwersje danych, analizy i raporty: sprzedaży, obsługi Klienta, kontroli dostępu itp.);
• analizy obrotów i frekwencji z wykresami graficznymi i eksportem do Excela;
• współpraca z programem POSitive CRM w zakresie organizowania imprez (grupy urodzinowe dla dzieci, imprezy integracyjne dla firm itp.) oraz rozbudowanej rezerwacji wejściówek;
• definiowanie, obsługa i zarządzanie kampaniami promocyjnymi i programami lojalnościowymi (współpraca z aplikacją blue pocket);
• integracja z innymi systemami zarządzającymi w obiekcie, np.: gastronomicznym POSitive Restaurant, finansowo-księgowym Bastion ERP, zarządzającym budynkiem systemem BMS.
Autor: Krzysztof Skibiński, Project Manager LSI Software
Materiały: www.lsisoftware.pl

zamknij

Przeczytaj także

Centrum danych ogrzewa wodę w basenie
Ciepło generowane przez niewielkie centrum danych o wymiarach zbliżonych do wielkości pralki wykorzystywane jest do ogrzewania wody publicznego basenu w obiekcie Exmouth Leisure Centre w brytyjskim mieście Devon. Komputery [...]

Konferencja Hotel Spa Baseny i Saunaria


Academy od Pool Experts


Agencja Rozwoju Infrastruktury Basenowej



Copyrigth Basenprof © 2012-2024. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie bez zgody Wydawcy zabronione.