Rozmowy branżowe Napisz o wydarzeniu Dodaj firmę Academy of Pool Experts Newsletter
Artykuły - rozwiązania dla obiektówwięcej artykułów










Ostatnie komentarze:
  • 2022-05-17 20:27:11 - Łukasz
    Okazało się że czujnik jest uszkodzony i PH jest ok.7.5 także pytanie nieaktualne..
  • 2022-05-16 08:08:40 - Łukasz
    Mam basen ogrodowy 35m3, z filtrem piaskowym i ozonatorem. W zasadzie od początku ozonowania mam problem ze zbyt niskim ph, przez chwilę było ok, ale ostatnio znow spadło i to [...]
  • 2022-04-27 00:21:04 - Zibi62
    Dziękuję wszystkim za cierpliwe wysłuchanie. Zapraszam do współpracy

  • karty elektroniczne
    Dodaj komentarz
    2
    2013-12-11
    Abonamenty i karnety - korzyści dla obu stron
    W ostatnim artykule skupiliśmy się na rozliczaniu grup zorganizowanych korzystających z obiektów basenowych. Tematyka ta jest bezpośrednio związana z systemem karnetów abonamentowych.
    Jak opisałem poprzednio, usługi w formie abonamentowej sprzedawane mogą być bezpośrednio w kasach obiektu, ale i też za pomocą stron www przez internet. Często są to również umowy podpisane pomiędzy obiektem a podmiotami gospodarczymi, zakładami pracy, szkołami, itp.

    Korzyści:
    Podstawowe korzyści płynące z formy abonamentowej dla strony sprzedającej, to większa ilość sprzedanych usług przy jednoczesnym otrzymaniu zapłaty "z góry", a dla strony kupującej korzystniejsza cena w stosunku do cen sprzedaży standardowej oraz wygoda i różnego rodzaju udogodnienia.

    Rodzaje:
    W systemie produkowanym przez BASE System z oprogramowaniem X_Sol formy i rodzaje abonamentów w zasadzie są nieograniczone.
    Mogą być to karnety kwotowe (Klient ma do wykorzystania daną kwotę, np. wpłacone zostaje 100 zł, a do wykorzystania jest 120 zł), ilościowe (Klient ma do wykorzystania daną ilość wejść na obiekt, do danej strefy), punktowe (klient ma do wykorzystania ilość punktów, przy czym za różne atrakcje system może pobierać inną ilość punktów), okresowe (Klient może korzystać z atrakcji obiektów w danym okresie).
    Dodatkowo system ten w ramach rozwiązań abonamentowych umożliwia nadanie uprawnień do korzystania z danego abonamentu w konkretnych godzinach (np. od 8.00 do 12.00), dniach (np. poniedziałki, środy), lub w danych dniach w danych godzinach (np. wtorki, czwartki od godziny 17.00 - 20.30). Sprecyzowany może być również zakres i czas korzystania z danych stref (sauny, siłownia, fitness) , zakres korzystania z gastronomi oraz innych atrakcji.

    W przypadku Klienta, który będzie chciał skorzystać bądź skorzystał z obiektu poza ramami swojego abonamentu (przekroczył czas przebywania w danej strefie, chce skorzystać w innym dniu) system ESOK automatycznie może doliczyć opłatę w sytuacji przekroczenia czasu, automatycznie pobrać ją z abonamentu (jeżeli był kwotowy) itp. Wszystko zależy od tego, jak system został skonfigurowany przez administratora obiektu, od tego jaki jest pomysł na funkcjonowanie obiektu i usług abonamentowych. Oprogramowanie X_Sol w tych kwestiach może być skonfigurowane w sposób dowolny.

    Karnety:
    Czasem bywa, że dane karnety abonamentowe (najczęściej w formie plastikowych kart zbliżeniowych) są wykorzystywane prze Klientów w sposób niezgodny z prawem lub umową. Są to najczęściej sytuacje, w których Klient wykupuje dla siebie abonament, a korzysta z niego dużo więcej osób. W takich przypadkach nasze oprogramowanie umożliwia personalizację karnetów. Polega to na dodatkowym dodaniu do danego konta zdjęcia klienta, które to zdjęcie przy zbliżeniu do czytnika kasowego lub na kołowrocie pojawi się na monitorze kasjera w celu weryfikacji. Dodatkowo zdjęcie może być drukowane na danej karcie.

    Rezerwacje i sprzedaż online:
    Coraz częstszym kanałem sprzedaży usług basenowo - rekreacyjnych jest internet. Sprzedaż on-line często jest powiązana z rezerwacją on-line. Oprogramowanie X_Sol umożliwia prowadzenie dowolnie skonfigurowanego grafiku rezerwacji. Rezerwacje mogą dotyczyć wszystkich usług, stref, torów do pływania, trenerów i instruktorów itp. Jest to jeden z najbardziej rozbudowanych systemów na rynku.
    Najbezpieczniej jest zorganizować rezerwację i zakup karnetów z płatnością w momencie rezerwacji. Istnieje bowiem niebezpieczeństwo, że Klient zarezerwuje usługę, ale z niej nie skorzysta. Nie pobierając przedpłaty w momencie rezerwacji, pojawia się realna strata, ponieważ w tym czasie mógłby z tej usługi skorzystać inny Klient. Wybór nośników informacji o posiadanych rezerwacji i zakupionych abonamentów w systemie BASE System jest chyba największy na rynku. Mogą to być karty plastikowe, breloki itp. otrzymane pocztą bądź do odbioru na obiekcie, różnego rodzaju kody w telefonach komórkowych i smartfonach, wydruki z kodem na zwykłych domowych drukarkach, itd.
    Oczywiście są to jedynie nośniki numerów powiązanych z danym kontem Klienta w systemie, stąd np. przy zagubieniu karty nie ma zagrożenia utraty informacji o abonamencie danego Klienta, bo wszystkie te dane są zabezpieczone na serwerach.

    "Wspólna karta":
    Bilety i karty abonamentowe są ściśle związane z bardzo popularnymi dziś rozwiązaniami tzw. "wspólnej karty", w ramach której mogą funkcjonować różne obiekty i podmioty gospodarcze, co wpływa na bezpośrednie ich wzajemne promowanie oraz ograniczanie kosztów. Tutaj BASE System może pochwalić się największymi sukcesami. Ale o tych sukcesach i samych rozwiązaniach łączenia ze sobą i wspólnego promowania różnych obiektów (basenów, hoteli, restauracji, stoków narciarskich, hal sportowych) w następnym artykule...
    Autor: Jacek Leśniak Kierownik Działu Handlowego B.A.S.E System s.c.
    Materiały: www.basesystem.pl
    Przeczytaj także: "Karnety upominkowe to dodatkowa atrakcja dla Klientów" - www.basenprof.pl/aktualnosci/129/karnety_upominkowe_to_dodatkowa_atrakcja_dla_klientow.html
    
    Komentarze
    Sławomir
    2013-12-20 10:04:44
    Czy taka personalizacja kart jest dużo droższa, niż wersja niepersonalizowanego karnetu? Chodzi mi o cenę jednostkową (w przybliżeniu) takiej dopłaty. I czy jest to czasochłonny proces, czy taką personalizację robimy sami na miejscu w kasie?
    Odpowiedz
    Jacek
    2014-01-02 09:08:56
    Witam. Dziękuję za zainteresowanie. Jeżeli chodzi samą kartę zbliżeniową, to cena jest taka sama jak cena karty niepersonalizowanej. Jeżeli chodzi o kwestie ceny modułu personalizacji, oprogramowania, urządzeń do drukowania zdjęć na kartach, zapraszam do kontaktu bezpośrednio ze mną, mail: jacek@basesystem.pl, tel. 603 609 999. Pragnę dodać, iż personalizacja to proces zautomatyzowany, który nie wpływa znacząco na czas sprzedaży i wydania karnetu Klientowi.Personalizacja karnetów wykonywana jest w kasie obiektu. Pozdrawiam. Jacek Leśniak. BASE SYSTEM.
    Odpowiedz
    
    zamknij

    Przeczytaj także

    Brodziki dla dzieci - nawet gdy miejsce ogranicza
    Klienci pływalni, czy obiektów hotelowych to w dużej mierze rodziny z dziećmi. Aby maluchy miały atrakcyjne miejsce do zabaw a rodzice i opiekunowie pewność, że ich pociechy są bezpieczne, każdy obiekt powinien zadbać o [...]
    Partnerzy



    Copyrigth Basenprof © 2012-2022. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie bez zgody Wydawcy zabronione.