Foto - www.forum-ekonomiczne.pl
2022-09-16
Sportowe PKB wyższe od przemysłu spożywczego
Sportowe PKB jest wyższe niż PKB generowane przez cały polski przemysł spożywczy. Podczas tegorocznego XXXI Forum Ekonomicznego w Karpaczu dyskutowano o tym, dlaczego warto inwestować w sport.
Podczas XXXI Forum Ekonomicznego w Karpaczu zaprezentowano raport Pulsu Biznesu, dotyczący znaczenia sportu dla polskiej gospodarki, na którego kanwie odbyła się dyskusja pt. „PKB polskiego sportu – od aktywności fizycznej do rozwoju gospodarczego”. Według przedstawionych w raporcie danych, roczna wartość polskiego sportu wynosi ok. 47 miliardów złotych. To więcej niż wartość rodzimego przemysłu spożywczego.
Jestem przekonany, że z roku na rok sportowe PKB będzie rosło. Coraz więcej firm dostrzega, że marketing sportowy i sam sport pozwala aktywnie promować markę nie tylko w kraju, ale też za granicą, realnie wspierając w ten sposób działania biznesowe. Orlen zawsze inwestuje odpowiedzialnie. Wspieramy kluby i związki sportowe, które duży nacisk kładą na szkolenie dzieci i młodzieży. Dobrym przykładem jest Polski Związek Piłki Siatkowej. Dzięki naszemu wsparciu i zaangażowaniu związku w pracę z młodymi sportowcami, mamy dziś silne kadry młodzieżowe. Tym samym możemy być spokojni, że w kolejnych latach nadal będziemy odgrywać kluczową rolę na mistrzostwach świata – powiedział Adam Burak, członek zarządu PKN Orlen ds. komunikacji i marketingu.
Uczestnicy debaty zgodnie stwierdzili, że szkoleniu dzieci i młodzieży sprzyja osadzona na wysokim poziomie krajowa sportowa infrastruktura. Jednak nadal dużym wyzwaniem jest zbudowanie w polskim społeczeństwie świadomości wagi zdrowego stylu życia i zachęcenie Polaków do aktywności fizycznej. Witold Bańka prezes Światowej Agencji Antydopingowej i były minister sportu, zachwalał model skandynawski - bardzo mocno promujący codzienną aktywność fizyczną w szkołach poprzez zajęcia sportowe lub długie spacery organizowane przez nauczycieli. - Tak się buduje dobre nawyki – przekonywał Witold Bańka.
Polska jest w światowej czołówce pod względem poziomu organizowanych imprez sportowych. Musimy natomiast włożyć jeszcze dużo pracy w to, by skutecznie zachęcać Polaków, a w szczególności młodzież do uprawiania sportu. To w przyszłości zaprocentuje – podkreślił Adam Małysz, prezes Polskiego Związku Narciarskiego i mistrz w skokach narciarskich. Polska się rozwinęła, a PKB sportowe cały czas rośnie. Musimy jednak uważać, żeby się nie zatrzymać, albo nie spaść w dół. Młodzież trudno jest bowiem zachęcić do uprawiania sportu. Świadomość dorosłych ludzi jest bardzo duża, ale musimy uświadamiać młodzież - powiedział Adam Małysz, który wspomniał, że w latach dziewięćdziesiątych nie było obiektów sportowych, natomiast teraz pojawia się ich coraz więcej, co stwarza duży potencjał dla sportu.
Na pytanie moderatora dyskusji, co zrobić, żeby sport miał większy impakt społeczny i żeby zwiększył się poziom aktywności fizycznej wśród obywateli, paneliści podkreślali, że to już się dzieje. Na placach zabaw pojawiają się ścianki wspinaczkowe, siłownie, podkreślano też rolę rodziców i lekcji WF-u w kształtowaniu postaw dzieci i młodzieży. Zwrócono także uwagę na rolę technologii, podając przykład aplikacji Pokemon, która zachęciła dzieci do ruchu.
Zaproponowano rozwiązania dla firm mające na celu zwiększenie zainteresowania sportem i zmiany nawyków u pracowników dzięki stworzeniu przestrzeni sportowej w każdej firmie. W ramach zachęty, mogłyby zostać dla przedsiębiorców prowadzone ulgi na tego typu inwestycje. Obecnie wiele firm wprowadza benefity dla pracowników w postaci karnetów na korzystanie z obiektów sportowych, co także ma dobroczynne znaczenie w kwestii profilaktyki zdrowotnej naszego społeczeństwa.
W rozmowach kilkukrotnie przewijał się pomysł zaadoptowania rozwiązań z innych krajów i wprowadzenie ulg i innych zachęt do inwestowania w sport takich jak np. odliczania sportu od podatku. Podkreślano, że nie da się zbudować profesjonalnego sportu bez dużych inwestycji finansowych, przy jednoczesnym braku gwarancji zwrotu. Jednak są to inwestycje w zdrowe i aktywne społeczeństwo, a to jest warte każdych pieniędzy.
W Polsce obserwujemy pozytywne zmiany w tym kierunku, pewną modę na sport. Mam nadzieję, że nie jest to chwilowy trend, tylko trwała zmiana w świadomości społeczeństwa – podsumował Adam Burak, członek zarządu PKN Orlen.
Podczas XXXI Forum Ekonomicznego w Karpaczu zaprezentowano raport Pulsu Biznesu, dotyczący znaczenia sportu dla polskiej gospodarki, na którego kanwie odbyła się dyskusja pt. „PKB polskiego sportu – od aktywności fizycznej do rozwoju gospodarczego”. Według przedstawionych w raporcie danych, roczna wartość polskiego sportu wynosi ok. 47 miliardów złotych. To więcej niż wartość rodzimego przemysłu spożywczego.
Jestem przekonany, że z roku na rok sportowe PKB będzie rosło. Coraz więcej firm dostrzega, że marketing sportowy i sam sport pozwala aktywnie promować markę nie tylko w kraju, ale też za granicą, realnie wspierając w ten sposób działania biznesowe. Orlen zawsze inwestuje odpowiedzialnie. Wspieramy kluby i związki sportowe, które duży nacisk kładą na szkolenie dzieci i młodzieży. Dobrym przykładem jest Polski Związek Piłki Siatkowej. Dzięki naszemu wsparciu i zaangażowaniu związku w pracę z młodymi sportowcami, mamy dziś silne kadry młodzieżowe. Tym samym możemy być spokojni, że w kolejnych latach nadal będziemy odgrywać kluczową rolę na mistrzostwach świata – powiedział Adam Burak, członek zarządu PKN Orlen ds. komunikacji i marketingu.
Uczestnicy debaty zgodnie stwierdzili, że szkoleniu dzieci i młodzieży sprzyja osadzona na wysokim poziomie krajowa sportowa infrastruktura. Jednak nadal dużym wyzwaniem jest zbudowanie w polskim społeczeństwie świadomości wagi zdrowego stylu życia i zachęcenie Polaków do aktywności fizycznej. Witold Bańka prezes Światowej Agencji Antydopingowej i były minister sportu, zachwalał model skandynawski - bardzo mocno promujący codzienną aktywność fizyczną w szkołach poprzez zajęcia sportowe lub długie spacery organizowane przez nauczycieli. - Tak się buduje dobre nawyki – przekonywał Witold Bańka.
Polska jest w światowej czołówce pod względem poziomu organizowanych imprez sportowych. Musimy natomiast włożyć jeszcze dużo pracy w to, by skutecznie zachęcać Polaków, a w szczególności młodzież do uprawiania sportu. To w przyszłości zaprocentuje – podkreślił Adam Małysz, prezes Polskiego Związku Narciarskiego i mistrz w skokach narciarskich. Polska się rozwinęła, a PKB sportowe cały czas rośnie. Musimy jednak uważać, żeby się nie zatrzymać, albo nie spaść w dół. Młodzież trudno jest bowiem zachęcić do uprawiania sportu. Świadomość dorosłych ludzi jest bardzo duża, ale musimy uświadamiać młodzież - powiedział Adam Małysz, który wspomniał, że w latach dziewięćdziesiątych nie było obiektów sportowych, natomiast teraz pojawia się ich coraz więcej, co stwarza duży potencjał dla sportu.
Na pytanie moderatora dyskusji, co zrobić, żeby sport miał większy impakt społeczny i żeby zwiększył się poziom aktywności fizycznej wśród obywateli, paneliści podkreślali, że to już się dzieje. Na placach zabaw pojawiają się ścianki wspinaczkowe, siłownie, podkreślano też rolę rodziców i lekcji WF-u w kształtowaniu postaw dzieci i młodzieży. Zwrócono także uwagę na rolę technologii, podając przykład aplikacji Pokemon, która zachęciła dzieci do ruchu.
Zaproponowano rozwiązania dla firm mające na celu zwiększenie zainteresowania sportem i zmiany nawyków u pracowników dzięki stworzeniu przestrzeni sportowej w każdej firmie. W ramach zachęty, mogłyby zostać dla przedsiębiorców prowadzone ulgi na tego typu inwestycje. Obecnie wiele firm wprowadza benefity dla pracowników w postaci karnetów na korzystanie z obiektów sportowych, co także ma dobroczynne znaczenie w kwestii profilaktyki zdrowotnej naszego społeczeństwa.
W rozmowach kilkukrotnie przewijał się pomysł zaadoptowania rozwiązań z innych krajów i wprowadzenie ulg i innych zachęt do inwestowania w sport takich jak np. odliczania sportu od podatku. Podkreślano, że nie da się zbudować profesjonalnego sportu bez dużych inwestycji finansowych, przy jednoczesnym braku gwarancji zwrotu. Jednak są to inwestycje w zdrowe i aktywne społeczeństwo, a to jest warte każdych pieniędzy.
W Polsce obserwujemy pozytywne zmiany w tym kierunku, pewną modę na sport. Mam nadzieję, że nie jest to chwilowy trend, tylko trwała zmiana w świadomości społeczeństwa – podsumował Adam Burak, członek zarządu PKN Orlen.
Autor: Diana Sinkiewicz - redaktor naczelna portalu Basenprof
Materiały: forum-ekonomiczne.pl
zamknij
Przeczytaj także
WATERMANIA - korzyści z wynajmu toru przeszkód w czasie wakacji - FILM
Zbliżają się wakacje, a wraz z nimi okazja do przyciągnięcia większej ilości klientów na pływalnie. Niestety konkurencja jest coraz większa, bo coraz więcej gmin posiada już infrastrukturę basenową. Latem pływalnie [...]