Rozmowy branżowe Konferencje Academy of Pool Experts Dodaj firmę Newsletter TV Basenprof

Ludzie branżywięcej

Michał Włosowski
5 pytań do Michała Włosowskiego - Kierownika Działu Sprzedaży i Marketingu firmy POL - GLASS sp. z o.o. sp. k.
Jak długo jest Pan związany z branżą basenową?
W branży basenowej i atrakcji wodnych pracuję od 2013 roku. Przez cały ten okres jestem związany z firmą POL - GLASS sp. z o.o. sp. k.
Firma Pol-Glass to ponad 30-letni staż w branży. Macie już ugruntowaną pozycje na rynku. Proszę powiedzieć czy z tego tytułu częściej wykonują Państwo realizacje w Polsce czy może coraz więcej realizacji firma Pol-Glass wykonuje dla klientów zagranicznych?
Produkujemy zarówno na rynek polski jak i zagraniczny. Można powiedzieć, że jesteśmy w tej kwestii podzieleni pół na pół. Oczywiście, jest to zależne od sezonów, ale co do zasady: około połowa produkcji idzie na rynek Polski, a druga połowa na rynek zagraniczny.
Czy firma Pol-Glass zaopatruje również hotele w atrakcje wodne?
Tak, jak najbardziej. Jeżeli chodzi o zakres naszych klientów, jesteśmy w stanie dostarczyć od małej zabawki na pojedynczy mały basenik, po duże obiekty hotelowe czy też Aquaparki miejskie. Przykładem może być nasza ostatnia realizacja w Kołobrzegu: Hotel Radisson, który został wyposażony w dwie zjeżdżalnie i brodzik.

Generalnie, jeżeli chodzi o branże hotelową to jak najbardziej wykonujemy realizację również dla hoteli. Wyposażamy każdy obiekt, który funkcjonuje z zapleczem trochę większym niż spa i w jakiś sposób próbuje nawiązywać do Aquaparku, czy aparthoteli, jak, np. Bel Mare w Międzyzdrojach, lub obiekty takie jak Batlic Molo czy Radisson Hilton w Świnoujściu. Strefy hotelowe, które narzucają sobie coś więcej, niż tylko strefę Spa, są z reguły wyposażane w atrakcje firmy Pol-Glass. W zależności od powierzchni i budżetu mogą to być pojedyncze brodziki, po duże atrakcje tak jak w przypadku tych realizacji w Zdrojowa Invest.
Jaką przyszłość widzi Pan dla rynku basenowego? Jakie nowe trendy wkrótce będzie można zaobserwować?
Przyszłość rynku basenowego, a konkretnie mówiąc o naszej branży, tzn. przyszłość atrakcji wodnych, widzimy w dość jasnych barwach. Była chwila niepewności spowodowana przez pandemię. Natomiast, jeżeli mówimy o krajowym rynku turystycznym, to staje się on coraz silniejszy, dlatego też na niektórych obiektach posiadanie zwykłego basenu przy swoim obiekcie jest już niewystarczające, gdyż przez ostatnie lata coraz większa ilość obiektów może pochwalić się tego typu udogodnieniem. Inwestorzy szukają coraz to nowszych form ulepszania i przyciągania nowych klientów. Jeżeli chodzi o rynek polski to głównym klientem, a zarazem bardzo dużą grupą są rodziny z dziećmi. W związku z czym nacisk na produkty i uatrakcyjnianie obiektu względem stref wodnych dla dzieciaków w zjeżdżalnie wodne, czy wodne place zabaw, a także brodziki jest bardzo duży. Przewidujemy mocny rozwój dla tego typu atrakcji i takiego sposobu uatrakcyjniania obiektu.

Na pewno już od dłuższego czasu można zaobserwować, że dużym trendem są wodne place zabaw i brodziki. Nasza firma posiada w swojej ofercie modułowe niecki basenowe. Jest to bardzo łatwe, kompleksowe rozwiązanie dla inwestorów, ponieważ możemy nieckę wyprodukować u nas w firmie i dostarczyć ją do inwestora, którego zadaniem jest jedynie przygotowanie podłoża betonowego i podłączenie wody.

Dodatkowym produktem, na który widać bardzo wzmożoną popularność są wodne place zabaw, czyli wielopoziomowe konstrukcje ze zjeżdżalniami i różnymi tryskaczami wody, typu armatki, koła, dysze i kaskady wodne. Jest to produkt zarówno dla dzieci młodszych jak i dla młodzieży, a większymi rurami mogą zjeżdżać nawet osoby dorosłe.
W co wg Pana warto inwestować jeżeli chodzi o infrastrukturę basenową? Czy mógłby Pan coś doradzić zarządzającym?
Wachlarz naszych produktów jest przeznaczony od małych obiektów do największych Aquaparków w Europie. Jesteśmy w stanie dopasować ofertę specjalnie skrojoną dla każdego naszego klienta. Według mnie zdecydowanie warto inwestować w infrastrukturę, która przyciągnie najmłodszych klientów. Dużym trendem jak już wcześniej wspomniałem są brodziki i wodne place zabaw. Mamy dużą gamę tego typu produktów i zaczynają się one od bardzo atrakcyjnej cenowo półki.

Jako firma doradzamy zawsze inwestowanie i skupianie się na targecie rodzinnym, ponieważ można zaobserwować wzmożone zainteresowanie atrakcjami wodnymi rodzin z dziećmi. Na pewno, w niedługim czasie, wielu inwestorów będzie musiało podążać za coraz wyżej stawianą poprzeczką w obiektach hotelowych i turystycznych, co wiąże się z inwestowaniem właśnie w atrakcje wodne.


















Konferencja Hotel Spa Baseny i Saunaria


Academy od Pool Experts


Agencja Rozwoju Infrastruktury Basenowej



Copyrigth Basenprof © 2012-2024. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie bez zgody Wydawcy zabronione.