Rozmowy branżowe Konferencje Academy of Pool Experts Dodaj firmę Newsletter TV Basenprof
Artykuły - rozwiązania dla obiektówwięcej artykułów


















MiniPOS - LSI Software S.A.

2017-06-22
Mobilna kasa na pływalni – idealna na sezon
Rozpoczyna się właśnie najgorętszy sezon dla obiektów basenowych, więc klientów będzie coraz więcej. Ważne, aby obsługa odwiedzających przebiegała szybko i bezproblemowo. Jak można usprawnić obsługę i pozytywnie wpłynąć na postrzeganie kompleksu przez klientów?


Sezon letni jest najlepszym czasem dla kompleksów basenowych. Warto wykorzystać ten okres i jeszcze bardziej zwiększyć zadowolenie klientów z pobytu w naszym obiekcie. Często pojawiającymi się trudnościami przy dużej liczbie odwiedzających są tworzące się kolejki i problem z natychmiastową obsługą. Klienci nie mają poświęconej odpowiedniej uwagi pracowników, przez co ich frustracja rośnie z minuty na minutę. Na to, aby nie tracić z tego powodu klientów powstało idealne rozwiązanie: dodatkowe stanowiska sprzedażowe – kasy mobilne.

Jak działa mobilne stanowisko sprzedaży?

Mobilne stanowisko sprzedaży, inaczej mobilny POS, przenośne stanowisko POS, czy po prostu miniPOS, to urządzenie (np. tablet lub smartfon) wraz z oprogramowaniem, które umożliwia natychmiastową łączność z centralą poprzez sieć bezprzewodową (Wi-Fi). Dzięki temu sprzedaż odbywa się bez podchodzenia do terminala POS.

Mobilne stanowisko sprzedaży może działać:
• 
w strefie gastronomicznej przy kompleksach basenowych(miniPOS),
•  przy obsłudze klientów wewnątrz obiektu (miniESOK).

MiniPOS

W przypadku strefy gastronomicznej kelner wprowadza zamówienie od razu przy stoliku klienta wybierając odpowiednie pozycje na urządzeniu. Oprócz standardowych wersji potraw ma także możliwość określenia rodzaju dodatków czy wprowadzenia życzeń specjalnych klienta. Po zatwierdzeniu zamówienia, jego treść jest automatycznie przekazywana do kuchni, gdzie zostaje albo wydrukowana na drukarce bonowej, albo wyświetlona na monitorze (w zależności od przyjętego w lokalu rozwiązania).

Kelner może łatwo sprawdzić ceny potraw, także w wypadku „happy hours” czy innych wariantów cenowych. Podobnie ma łatwo dostępne informacje o zamówieniach w realizacji, aby szybko odpowiedzieć na ewentualne pytania w tym zakresie. W zależności od tego, gdzie znajduje się strefa gastronomiczna, kelner ma dwie możliwości rozliczania rachunku. Jeśli jest umieszczona przed wejściem na strefę mokrą i skorzystaniem z szatni, kelner jest w stanie zamknąć rachunek i przyjąć płatność bezpośrednio przy stoliku, nie tracąc czasu na podchodzenie do stacjonarnego POS-a. Gdy strefa gastronomiczna znajduje się po wejściu na strefę mokrą, pracownik może automatycznie naliczyć należność obciążając tym samym kredyt wewnętrzny klienta.

MiniESOK

MiniESOK zapewnia natomiast usprawnienie obsługi klienta wewnątrz obiektu. Personel jest w stanie poinformować odwiedzających o tym, jaki jest ich kredyt wewnętrzny w danej chwili. Ma możliwość dodania lub usunięcia obciążenia na jego rachunku, przykładowo przy wypożyczeniu ręcznika. Pracownik może również zmienić klientowi strefę, a także otworzyć szafkę (w przypadku awarii) lub ją zmienić, jeśli pojawi się jakiś problem z szafką wcześniej wybraną. Szybka obsługa klienta wewnątrz kompleksu bardzo pozytywnie wpływa na wizerunek obiektu. Przykładowo, jeśli odwiedzający miałby problem z otwarciem szafki, to musiałby udać się do punktu obsługi klienta, często poczekać w kolejce aż dostanie się do kogoś z personelu, kto będzie w stanie udzielić mu pomocy. MiniESOK znacznie skraca tę drogę i pracownik może natychmiastowo zareagować na problemy klientów.


Mobilne stanowisko sprzedaży – główne korzyści

Oto najważniejsze korzyści ze stosowania miniPOSa i miniESOKa:
1. 
zadowoleni klienci, którzy ponownie wrócą do obiektu. Satysfakcję klientów zapewnia:
     •  szybsza obsługa
     •  dostępność wszystkich informacji o dodatkowych usługach, kredycie wewnętrznym, potrawach i napojach
2. 
wyższe zyski kompleksu, dzięki zwiększeniu liczby obsługiwanych klientów. Zapewniają to:
     •  skrócenie czasu obsługi klienta wewnątrz obiektu
     •  skrócenie czasu obsługi klienta w strefie gastronomicznej.


Im więcej udogodnień dla klientów, tym lepszy wizerunek kompleksu. Klient, który jest obsłużony szybko i bez większych trudności jest zadowolony i dobrze wspomina wizytę na basenie. Im bardziej jest usatysfakcjonowany, tym bardziej pewne jest, że poleci obiekt swoim znajomym. Personel dzięki mniejszym kolejkom będzie w stanie poświęcić każdemu więcej czasu (i polecić więcej opcji z oferty), co może zwiększyć sprzedaż i zminimalizować ryzyko pojawiających się błędów.
Mobilna kasa jest doskonałym rozwiązaniem, które pomaga usprawnić obsługę, rozładować kolejki, wpłynąć pozytywnie na wizerunek obiektu oraz docelowo zwiększyć zyski.

Więcej informacji:
www.lsisoftware.pl/index.php/rekreacja-i-rozrywka/

Kontakt:

Dariusz Wesołowski
Specjalista ds. ESOK
e-mail: dwesolowski@lsisoftware.pl
mob.: +48 785 052 042
Autor: LSI Software S.A.

zamknij

Przeczytaj także

Nowe szorowarki Hako!
Jeszcze większa wydajność powierzchniowa i rozwiązania ułatwiające pracę oraz codzienną konserwację - Scrubmaster B175 R i Scrubmaster B120 R to doskonali partnerzy pomagający utrzymać czystość dużych powierzchni, takich jak [...]

Konferencja Hotel Spa Baseny i Saunaria


Academy od Pool Experts


Agencja Rozwoju Infrastruktury Basenowej



Copyrigth Basenprof © 2012-2024. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie bez zgody Wydawcy zabronione.