Rozmowy branżowe Napisz o wydarzeniu Dodaj firmę Academy of Pool Experts Newsletter
Artykuły - rozwiązania dla obiektówwięcej artykułów










Ostatnie komentarze:
  • 2022-05-18 08:17:57 - Bartek
    No i wszystko jasne :-)
  • 2022-05-17 20:27:11 - Łukasz
    Okazało się że czujnik jest uszkodzony i PH jest ok.7.5 także pytanie nieaktualne..
  • 2022-05-16 08:08:40 - Łukasz
    Mam basen ogrodowy 35m3, z filtrem piaskowym i ozonatorem. W zasadzie od początku ozonowania mam problem ze zbyt niskim ph, przez chwilę było ok, ale ostatnio znow spadło i to [...]

  • Zegarki Base System
    Dodaj komentarz
    5
    2013-10-15
    Sprawne zarządzanie grupą dzięki ESOK
    Często zadawanym przez Kierowników basenów pytaniem jest kwestia zarządzania grupą osób korzystających z usług obiektu od strony systemu ESOK. Na proces ten składa się przede wszystkim sprzedaż biletów, wejście do poszczególnych stref, korzystanie z szafek basenowych, aż wreszcie rozliczenie grupy.
    Dzięki dobrze zaprojektowanemu i funkcjonującemu systemowi ESOK, obsługa grup będzie prostsza i szybsza niż się wydaje.

    Spróbujmy przeanalizować najlepsze rozwiązanie dla procesu zarządzania grupą.
    Sprzedaż biletów dla grup może odbywać się on-line (przez internet), lub też bezpośrednio w kasach obiektu. Często jest to realizowane za pomocą umów podpisywanych z podmiotami gospodarczymi, szkołami, itp. na dany okres, dla odpowiedniej ilości osób, z możliwością korzystania z basenu w danych terminach i godzinach. Ale tu wchodzimy w kwestię rozwiązań abonamentowych , które będą tematem naszych kolejnych rozważań. Wróćmy więc do rozliczania grup.
    Załóżmy, że grupa jednak kupuje bilety w kasie obiektu.
    Jeżeli jest to grupa osób, które nie będą korzystać indywidualnie z dodatkowych atrakcji obiektu, np. sauny, mokrego baru, itp. - np. grupa dzieci z opiekunem - bardzo dobrym rozwiązaniem jest przekazywanie przez kasjera jednego transpondera w formie zegarka (biletu) tylko opiekunowi grupy. Zmniejsza to prawdopodobieństwo zagubienia "zegarków" przez dzieci, przyspiesza obsługę i rozliczenie grupy. Grupa wchodzi do strefy albo przez kołowrót, który przy sprzedaży został automatycznie zaprogramowany na ilość obrotów równej ilości osób w grupie, albo przez bramkę uchylną.

    Otwarcie szafek w szatni odbywa się za pomocą zbiorczych sterowników z czytnikami pracującymi w systemie on-line/of-line.
    Jeden czytnik-sterownik obsługuje rząd szafek w ilości do 32 drzwiczek. Najważniejszą cechą sterowników szafkowych, jest możliwość przyporządkowania i nadania uprawnień na "zegarek" opiekuna, do otwarcia dokładnie takiej ilości szafek, jaką liczy sobie grupa. Otwarte zostaną szafki obok siebie, w danym rzędzie. Dodatkowo czytniki szafkowe posiadają wyświetlacze, na których pokazane są numery szafek. Urządzenia te, wyposażone są w awaryjne podtrzymanie zasilania (w przypadku braku zasilania nadal funkcjonują), mogą też pracować w systemie on-line, z możliwością przejścia w tryb of-line.

    Korzystanie z obiektu przez osoby z grupy wygląda tak samo, jak Klientów indywidualnych. Jednak z racji tego, że osoby te nie posiadają "zegarków", nie mogą korzystać z dodatkowych usług, tj. mokrego baru, sauny itp. W grupach, które chcą mieć taką możliwość, najczęściej każda osoba otrzymuje zegarek, i albo indywidualnie zostaje jej doliczona opłata za dodatkowe usługi, albo jest to po prostu zawarte w cenie, np. tzw. "otwarty bar".

    Przy wyjściu z obiektu, opiekun grupy oddaje swój transponder w formie zegarka kasjerowi. Kasjer zbliża "zegarek" do czytnika kasowego, system automatycznie nalicza dodatkową opłatę, jeżeli taka jest wymagana. Po uregulowaniu należności, grupa opuszcza obiekt.

    Powyższe rozwiązanie jest najszybszą i najbardziej dokładną formą rozliczania Klientów grupowych. Zapraszamy do kontaktu w kwestii prezentacji takich rozwiązań.
    Autor: Jacek Leśniak Kierownik Działu Handlowego B.A.S.E System s.c.
    Materiały: www.basesystem.pl
    
    Komentarze
    marta
    2013-10-15 13:47:01
    dodam, że warto pamiętać, żeby ustalać z grupą przed wejsciem, czy chcą korzystać z dodatkowych atrakcji, bo potem są niepotrzebne pretensje członków grupy, że nikt im nie powiedział z czego mogą korzystać, a tak niestety się zdarza :-(
    Odpowiedz
    jacek
    2013-10-15 15:39:09
    oczywiście, wszystko zależy od tego co to za grupa, i w jakim celu jej członkowie przeszli na obiekt
    Odpowiedz
    Tomasz
    2013-10-16 07:49:18
    Jak długo może funkcjonować system bez podstawowego zasilania?
    Odpowiedz
    Jacek
    2013-10-16 09:35:47
    system obsługi szafek może funkcjonować bez podstawowego zasilania ok 2 godzin
    Odpowiedz
    Tomasz
    2013-10-17 07:40:59
    Dwie godziny to wystarczający czas na wyprowadzenie klientów z basenu i ich rozliczenie.
    Odpowiedz
    
    zamknij

    Przeczytaj także

    Rekordowe 50 mln zł na Program „Sportowe Wakacje+”
    Minister Sportu i Turystyki ogłosił tegoroczną edycję Programu „Sportowe Wakacje+”. Budżet programu w 2022 roku jest najwyższy w historii i wynosi 50 milionów złotych! Wśród realizowanych w ramach [...]
    Partnerzy



    Copyrigth Basenprof © 2012-2022. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, rozpowszechnianie bez zgody Wydawcy zabronione.