Foto www.basenprof.pl
2016-09-21
Kapsuła Spa – alternatywny pomysł dla mniejszych obiektów
Kapsuła Spa zwana też „kapsułą piękna” to ciekawe wielofunkcyjne urządzenie, które śmiało można polecać małym obiektom, które chciałyby rozszerzyć swoją ofertę o zupełnie nowy segment. Takie małe Day Spa świetnie sprawdzi się w mniejszych miejscowościach, których mieszkańcy nie mają możliwości skorzystać z relaksu w ośrodku Spa & Wellness.
Oczywiście kapsuła świetnie sprawdzi się także w dużych Aquaparkach i hotelach jako dodatek do bogatej oferty odnowy biologicznej.
Zalety kapsuły mogłam sprawdzić osobiście w jednym z Aquaparków na Pomorzu, który urządzenie zakupił niedawno i obecnie szkoli personel zabiegowy. Istotną informacją jest fakt, że do obsługi kapsuły nie potrzeba specjalnie wykwalifikowanych pracowników – mogą to być np. dwie wybrane osoby z działu obsługi klienta, które takie zabiegi będą wykonywać na zmiany, dzieląc dotychczasowe obowiązki z nowymi.
Osoby te muszą przejść jednak specjalistyczne przeszkolenie aby nauczyć się wykonywania wybranych zabiegów. Takie szkolenie trwa np. kilka godzin przy nauce dwóch podstawowych zabiegów. Aby pracownice nabrały wprawy, przed otwarciem gabinetu Spa powinny ćwiczyć na sobie oraz innych pracownikach obiektu. Po części praktycznej mogą samodzielnie stanąć do pracy w gabinecie.
Powszechną praktyką w hotelowych Spa jest dwufazowe wynagrodzenie pracowników – oprócz podstawowej pensji osoby wykonujące zabiegi otrzymują także określony procent od każdego z nich. Powoduje to dużo większą motywację zarówno do jak najlepszego wykonywania zabiegów, jak i zachęcania klientów do ponownego przyjścia a także promowania oferty na zewnątrz, co przekłada się na większą sprzedaż w dziale Spa. Taki system można z powodzeniem wprowadzić także na pływalniach.
Urządzenie kosztuje kilkadziesiąt tysięcy zł i aby inwestycja zaczęła się zwracać już na samym początku należy precyzyjnie zaplanować marketing dla tej usługi. Z pomocą przyjdzie nam producent, który udostępnia know - how dla swojego produktu, jednak to obiekt musi określić swoją grupę docelową oraz kanały dystrybucyjne, którymi będzie przepływać informacja. Kolejnym ważnym aspektem jest odpowiedni dobór zabiegów a także opis uwidaczniający korzyści dla potencjalnych klientów.
Przy doborze zabiegów należy kierować się cyklicznością, tzn. oferta powinna być skonstruowana tak, aby ten sam klient powrócił w najbliższym czasie po inną usługę z oferty Spa. Przykład: jeżeli oferta zawiera na początek dwa zabiegi głęboko złuszczająco-oczyszczający oraz pilingująco-nawilżający to nie dajemy klientowi szansy aby zadowolony powrócił do nas po tygodniu na kolejny, bo nie ma sensu poddawać się w tak krótkim czasie podobnym zabiegom. Dlatego warto wprowadzić do oferty zróżnicowane zabiegi i zachęcać klienta, żeby za kilka dni odwiedził gabinet na np. zabieg nawadniający, lub ujędrniający jako kontynuację rozpoczętej kuracji. Dodatkowo obiekt może prowadzić sprzedaż profesjonalnych kosmetyków Spa, które polecane/sprzedawane są przez osoby wykonujące zabiegi.
Kapsuła to jak wspomniałam urządzenie wielofunkcyjne dzięki któremu otrzymujemy wiele możliwości wykonywania zabiegów terapeutycznych oraz wellness (kosmetycznych/estetycznych) i tak naprawdę tylko od kreatywności menedżera Spa zależy co obiekt zaoferuje klientom.
Kapsuła posiada funkcje takie jak:
• sauna Infrared
• sauna parowa
• prysznic Vichy
• masaż wibracyjny
• system aromaterapii
• system koloroterapii
• system muzykoterapii.
Gabinet do zabiegów wellness wymaga jednego pomieszczenia, w którym umiejscowiona jest kapsuła oraz niedużej łazienki z natryskiem. Kapsuła powinna stać po środku gabinetu, ponieważ osoba wykonująca zabieg musi mieć do niej dostęp z każdej strony. W pomieszczeniu powinna być także umywalka oraz komoda/szafa na ręczniki, kosmetyki i przybory potrzebne do wykonywania zabiegów. Pomieszczenie powinno posiadać zmywalną antypoślizgową posadzkę a przy kapsule warto dodać odpływy. Oświetlenie podczas zabiegów powinno być przyciemnione aby stworzyć odpowiedni nastrój.
W łazience powinna znajdować się toaleta oraz kabina prysznicowa z dużym odpływem, ponieważ niektóre preparaty – takie jak np. glinka mogą zapychać zbyt mały otwór wylotowy. Warto pomyśleć o miejscu na półkę i wieszak na ubrania, ponieważ klient do zabiegu musi się rozebrać. Klientom udostępnione powinny być jednorazowe klapki oraz majtki a także ręczniki – takie akcesoria dostępne są w ofercie producentów specjalistycznych kosmetyków do zabiegów Spa.
Oczywiście kapsuła świetnie sprawdzi się także w dużych Aquaparkach i hotelach jako dodatek do bogatej oferty odnowy biologicznej.
Zalety kapsuły mogłam sprawdzić osobiście w jednym z Aquaparków na Pomorzu, który urządzenie zakupił niedawno i obecnie szkoli personel zabiegowy. Istotną informacją jest fakt, że do obsługi kapsuły nie potrzeba specjalnie wykwalifikowanych pracowników – mogą to być np. dwie wybrane osoby z działu obsługi klienta, które takie zabiegi będą wykonywać na zmiany, dzieląc dotychczasowe obowiązki z nowymi.
Osoby te muszą przejść jednak specjalistyczne przeszkolenie aby nauczyć się wykonywania wybranych zabiegów. Takie szkolenie trwa np. kilka godzin przy nauce dwóch podstawowych zabiegów. Aby pracownice nabrały wprawy, przed otwarciem gabinetu Spa powinny ćwiczyć na sobie oraz innych pracownikach obiektu. Po części praktycznej mogą samodzielnie stanąć do pracy w gabinecie.
Powszechną praktyką w hotelowych Spa jest dwufazowe wynagrodzenie pracowników – oprócz podstawowej pensji osoby wykonujące zabiegi otrzymują także określony procent od każdego z nich. Powoduje to dużo większą motywację zarówno do jak najlepszego wykonywania zabiegów, jak i zachęcania klientów do ponownego przyjścia a także promowania oferty na zewnątrz, co przekłada się na większą sprzedaż w dziale Spa. Taki system można z powodzeniem wprowadzić także na pływalniach.
Urządzenie kosztuje kilkadziesiąt tysięcy zł i aby inwestycja zaczęła się zwracać już na samym początku należy precyzyjnie zaplanować marketing dla tej usługi. Z pomocą przyjdzie nam producent, który udostępnia know - how dla swojego produktu, jednak to obiekt musi określić swoją grupę docelową oraz kanały dystrybucyjne, którymi będzie przepływać informacja. Kolejnym ważnym aspektem jest odpowiedni dobór zabiegów a także opis uwidaczniający korzyści dla potencjalnych klientów.
Przy doborze zabiegów należy kierować się cyklicznością, tzn. oferta powinna być skonstruowana tak, aby ten sam klient powrócił w najbliższym czasie po inną usługę z oferty Spa. Przykład: jeżeli oferta zawiera na początek dwa zabiegi głęboko złuszczająco-oczyszczający oraz pilingująco-nawilżający to nie dajemy klientowi szansy aby zadowolony powrócił do nas po tygodniu na kolejny, bo nie ma sensu poddawać się w tak krótkim czasie podobnym zabiegom. Dlatego warto wprowadzić do oferty zróżnicowane zabiegi i zachęcać klienta, żeby za kilka dni odwiedził gabinet na np. zabieg nawadniający, lub ujędrniający jako kontynuację rozpoczętej kuracji. Dodatkowo obiekt może prowadzić sprzedaż profesjonalnych kosmetyków Spa, które polecane/sprzedawane są przez osoby wykonujące zabiegi.
Kapsuła to jak wspomniałam urządzenie wielofunkcyjne dzięki któremu otrzymujemy wiele możliwości wykonywania zabiegów terapeutycznych oraz wellness (kosmetycznych/estetycznych) i tak naprawdę tylko od kreatywności menedżera Spa zależy co obiekt zaoferuje klientom.
Kapsuła posiada funkcje takie jak:
• sauna Infrared
• sauna parowa
• prysznic Vichy
• masaż wibracyjny
• system aromaterapii
• system koloroterapii
• system muzykoterapii.
Gabinet do zabiegów wellness wymaga jednego pomieszczenia, w którym umiejscowiona jest kapsuła oraz niedużej łazienki z natryskiem. Kapsuła powinna stać po środku gabinetu, ponieważ osoba wykonująca zabieg musi mieć do niej dostęp z każdej strony. W pomieszczeniu powinna być także umywalka oraz komoda/szafa na ręczniki, kosmetyki i przybory potrzebne do wykonywania zabiegów. Pomieszczenie powinno posiadać zmywalną antypoślizgową posadzkę a przy kapsule warto dodać odpływy. Oświetlenie podczas zabiegów powinno być przyciemnione aby stworzyć odpowiedni nastrój.
W łazience powinna znajdować się toaleta oraz kabina prysznicowa z dużym odpływem, ponieważ niektóre preparaty – takie jak np. glinka mogą zapychać zbyt mały otwór wylotowy. Warto pomyśleć o miejscu na półkę i wieszak na ubrania, ponieważ klient do zabiegu musi się rozebrać. Klientom udostępnione powinny być jednorazowe klapki oraz majtki a także ręczniki – takie akcesoria dostępne są w ofercie producentów specjalistycznych kosmetyków do zabiegów Spa.
Autor: Diana Sinkiewicz – portal Basenprof